A webáruház cookie-kat használ annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. A weboldalunkon való tovább böngészéssel elfogadod a cookie-k használatát. Elfogadom
Termékek Menü
0
0
INGYENES KISZÁLLÍTÁS 12e Ft FELETT
Itt jársz: > >

Dixit, a kreatív és önfejlesztő játékok királya

A társasjátékok világa nemcsak a gyerekek képzelőerejét képes megmozgatni. Csak a meg kell találni az ideális darabot és minden kiskamaszt, fiatal felnőttet, középkorút vagy időskorút el lehet csalni játékországba.

Vannak azonban örökérvényű darabok is, mint a Dixit, ami minden korosztályt elvarázsol és még az is imádni fogja, aki úgy gondolja, hogy ez nem az ő világa és nem képes felvenni egy ilyen kreatív játék fonalát. A Dixit szabályai nagyon egyszerűek, de annál nagyobb élményt nyújtanak a játékosok számára. A játék kellékei: 84 db színes kártya, a 36 szavazó lapka, az 1 darab 1 pontozósáv és a 6 db figura.

A színes kártyák olyan egyedi festményeket ábrázolnak, amelyek több értelműek, elvontak és szabad utat engednek a fantáziának. A játék elején ezekből minden játékos 6 darabot kap, ami mellé a játékosok számának megfelelő darab szavazólapka és egy figura is jár. A Dixit társasjáték során minden körben van egy mesélő. A mesélő kiválaszt a kezében levő színes kártyák közül egyet és kitalál hozzá egy mondatot, amit elmond a többieknek is. A mondat állhat egyetlen szóból, lehet egy tőmondat vagy bővített mondat is, sőt, csak egy hangutánzó szó is. Továbbá a játék szabályai megengedik az idézeteket is, verseket, dalszövegeket, filmrészleteket, bármilyen ismert műre való utalásokat is. A lényeg, hogy utaljon a képre, de ne írja le konkrétan, hogy mit ábrázol. Ha elhangzott a mondat, akkor a többi játékos kiválaszt egy-egy kártyát a sajátjaikból, amelyikre a legjobban illik és lefordítva odaadják a mesélőnek. A mesélő összekeveri ezeket a kártyákat a sajátjával, majd kiteríti őket.

Ekkor kezdődik a Dixit játék legizgalmasabb pontja, a titkos szavazás, hogy melyik lehetett az eredeti kártya. Mindenki lefordítva leteszi azt a szavazókártyát, amelyik azt a számot rejti, ahányadik kártyára voksolt. Amikor mindenki kész van, akkor felfordítják és jön az eredményhirdetés. Ha senki sem fejtette meg vagy mindenki kitalálta, akkor a mesélő nem kap, viszont a többiek kapnak 2-2 pontot. Ha van, aki kitalálta és van, aki nem, akkor a mesélő és, akik kitalálták 3-3 pontban részesülnek, valamint mindenki kap +1 pontot, azok után, akik az ő kártyájára szavaztak. A pontozósávban a pontoknak megfelelően előrelépnek a figurák és egy-egy új kártya húzásával, folytatódhat a játék.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír