A sütik szeretnek a kedvedben járni: igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a böngészésedet. A gombra kattintva elfogadhatod a használatukat, a feliratra kattintva pedig beállíthatod, hogy milyen sütiket szeretnél engedélyezni.

Eljött a varázslóvilág utolsó nagy csatájának ideje!

Tartalomhoz tartozó címkék: bejelentés családi társasjáték

Ha már sikerült felvérteznünk magunkat a kellő, és megfelelő tudással a Sötét varázslatok kivédése órákon, és úgy érezzük, még a főbenjáró átkok sem árthatnak nekünk, ideje szembeszegülni a Sötét Nagyúrral, és megakadályozni a Halálfalók felemelkedését!

Itt már magával Tudjukkivel és talpnyaló csatlósaival szállunk szembe, legfeljebb 3 barátunk társaságában. Ez egy hosszadalmasabb összecsapás lesz, érdemes felkészülni egy 60-90 percnyi mérkőzésre. Akárcsak a többi Harry Potteres játék, ez is 11 éves kortól javasolt a belsős vicc miatt, egyébként a kooperatív jellege miatt 8-9 éves kortól már fel lehet venni a küzdelmet Tudjukki ellen. Ezen társasjáték során minden játékos egy-egy varázslócsapatot irányít. 3 különböző csoportosulás közül lehet választani (Roxfort, A Főnix Rendje, Dumbledore Serege), de játék közben további társakat lehet magunk mellé állítani, választott csoportunktól függetlenül bármelyik másik csoportból. A cél pedig a 9 helyszín (Mágiaügyi Minisztérium – Rejtély- és Misztériumügyi főosztály – Átrium, Abszol út – Ollivander varázspálca boltja – Gringott bank, Roxmorts – Szárnyas Vadkan vendéglő – Roxmorts vasútállomás) védelme a rontásokkal szemben, megtartása a leigázásoktól, a Halálfalók legyőzése, és végül maga a Sötét Nagyúr végső elpusztítása, hogy még a horcruxaival se térhessen újra vissza!

A halálfalók felemelkedése

HARRY POTTER: A HALÁLFALÓK FELEMELKEDÉSE

 

A játék menete úgy néz ki, hogy van egy körlap a játéktéren, aminek közepén maga a Sötét Nagyúr minifigurája áll, pálcáját szegezve, készen a halálos átok elmondására. A játéktér köre három régióra van felosztva. Ezek a helyszínek, amiket meg kell védeni a Sötét Nagyúr és halálfalói rontásaitól, ugyanis ha a rontások elárasztják a helyszínt, a gonoszság csatlósai leigázzák azt, ha pedig túl sok helyszínt veszítenek el a varázslóvilág védelmezői, oda a remény. Ezen kívül a kezdeti választott csoporttagságoktól függően mindenkinek van egy saját főhadiszállása, illetve karaktere. Ezek határozzák meg, hogy a körében ki milyen és mennyi kockával dobhat majd. A játékban a hősök oldalán 4 különböző színű 6 oldalú kocka áll rendelkezésre (a barátság, hűség, tudás és bátorság kockái), míg a gonoszok oldalán egy 8 oldalú Tudjukki-kocka. Az aktív játékos a körében a küldetésjelölőjét felhelyezi a 3 régió egyikére, majd dob a 8 oldalú kockával, ami meghatározza, hogy a Sötét Nagyúr a jelenlegi irányából jobbra vagy balra fordul el, vagy elfordulás helyett aktiválja a Sötét Jegyet. Ha elfordul, akkor a minifiguráját abba az irányba kell forgatni a következő régióra, ezután minden varázsló, akár társultak már a hősökhöz, akár nem, sérül abban a régióban. Ezt követően a területre kerül egy rontásjelölő, végül aktiválódnak a Halálfalók és mindegyikük alap, Sötét Jegy nélküli képessége is létrejön. Ha viszont forgás helyett a Sötét Jegyet sikerült kidobni a 8 oldalú kockával, minden játéktéren lévő, összes Halálfaló összes, Sötét Jeggyel ellátott és alap képessége is érvényesül. A hősök csak ezek után tudnak cselekedni, már aki túlélte az esetleges lerohanást.

 

 

A hősök köre pedig úgy néz ki, hogy a főhadiszállás és csapatukhoz csatlakozott varázslóik alapján magukhoz veszik a megfelelő 6 oldalú kockákat, és legfeljebb 3x dobhatnak vele, majd a kidobott ikonokat felhasználva akciókat hajtanak végre. Ezen akciók lehetnek a Halálfalók megtámadása, helyszínekről rontások levétele, varázslók képességeinek aktiválása, vagy új varázslók megszerzése, esetleg a főhadiszállások képességének használata. Ezek teljes felsorolása hosszú lista lenne, az idő pedig ellenünk dolgozik, így már csak a játékvégi célról maradt lehetőségünk szót ejteni. Lévén ez a végső összecsapásunk a sötétség seregeivel és vezérükkel, az esélyeink nem éppen a legkecsegtetőbbek.

 

 

A játékot csak akkor tudjuk megnyerni, ha a Sötét Nagyúrra 5 sebesülés jelzőt tudtunk helyezni, őt azonban addig nem lehet megtámadni, amíg a kártyája a húzópakliból felfedésre nem kerül, valamint azután is legfeljebb annyi sebesülés lehet rajta, amennyi Halálfalóját legyőztük, szóval minden sebért, amit a Tudjukkinek szeretnénk okozni, egy-egy csatlósától kell megszabaduljunk előtte. Ha ez nem lenne elég elkeserítő, sajnos a gonoszok előnyben vannak, az ő győzelmükhöz ugyanis elég, ha valamelyik játékos elveszíti az összes varázslóját a csapatából, VAGY játékosszámtól függően legyőznek megadott számú varázslót, akár a játéktér helyszíneiről, akár a játékosok csapataiból, VAGY legalább 4 helyszínkártyát leigáznak a halálfalók, VAGY egy helyszínről az összes helyszínkártyát és az alap helyszínt is. Mint látható hát, ez valóban egy utolsó, elkeseredett, mindent eldöntő csatának ígérkezik, de ne adjátok fel a reményt! Együtt, közös erővel legyőzhetjük Voldemortot, mert nem féljük a nevét!

blog comments powered by Disqus

Még több cikk a témában

Reflexshop Magazin

Színezd ki cucukornist!
Szereted a Kill the unicorns játékot, vagy esetleg még nem is próbáltad, de cucukornisért odavagy? Kattints, és töltsd le kedvenc karaktereid kiszínezhető képét!
Szkítia fosztogatói - pontosítások és gyakori kérdések

A tervezőtől kapott visszajelzés szerint a Szkítia fosztogatói játékban van egy pontatlanság, amit a fogalmak keveredése eredményezett. Szeretnénk, ha ezt a remek játékot félreértésektől mentesen tudnátok kipróbálni, így összegyűjtöttünk nektek néhány pontosítást. Maradt olyan kérdésed, amire sem a szabály, sem a cikkünk nem ad választ? Írd meg nekünk Facebook-on kommentben!

5 új magyar megjelenésű játék, amikkel felpörgetheted az évkezdést

Reméljük, játékosan telt a karácsony és a szilveszter - a különböző csoportokban láttuk, hogy mennyit játszottatok az ünnepek alatt, és ha valami, ez tényleg szuper motiváció volt nekünk az év végi hajrá után az újévi lendülethez. Már majdnem azt mondhatnánk, hogy ennél boldogabbak nem is lehetnénk, de az nem lenne igaz, mert jelenleg majd' kiugrunk örömünkben a bőrünkből! Ugyanis szenzációs hírekkel tudunk szolgálni nektek: hamarosan befut idei első komoly szállítmányunk! Fussátok át a listát, amin a beérkező friss játékaink akcióit találjátok, és válasszátok ki legújabb kedvenceiteket, amikkel bebikázzátok az új év társasjátékos partijait!