A sütik szeretnek a kedvedben járni: igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a böngészésedet. A gombra kattintva elfogadhatod a használatukat, a feliratra kattintva pedig beállíthatod, hogy milyen sütiket szeretnél engedélyezni.

Eljött a varázslóvilág utolsó nagy csatájának ideje!

Tartalomhoz tartozó címkék: bejelentés családi társasjáték

Ha már sikerült felvérteznünk magunkat a kellő, és megfelelő tudással a Sötét varázslatok kivédése órákon, és úgy érezzük, még a főbenjáró átkok sem árthatnak nekünk, ideje szembeszegülni a Sötét Nagyúrral, és megakadályozni a Halálfalók felemelkedését!

Itt már magával Tudjukkivel és talpnyaló csatlósaival szállunk szembe, legfeljebb 3 barátunk társaságában. Ez egy hosszadalmasabb összecsapás lesz, érdemes felkészülni egy 60-90 percnyi mérkőzésre. Akárcsak a többi Harry Potteres játék, ez is 11 éves kortól javasolt a belsős vicc miatt, egyébként a kooperatív jellege miatt 8-9 éves kortól már fel lehet venni a küzdelmet Tudjukki ellen. Ezen társasjáték során minden játékos egy-egy varázslócsapatot irányít. 3 különböző csoportosulás közül lehet választani (Roxfort, A Főnix Rendje, Dumbledore Serege), de játék közben további társakat lehet magunk mellé állítani, választott csoportunktól függetlenül bármelyik másik csoportból. A cél pedig a 9 helyszín (Mágiaügyi Minisztérium – Rejtély- és Misztériumügyi főosztály – Átrium, Abszol út – Ollivander varázspálca boltja – Gringott bank, Roxmorts – Szárnyas Vadkan vendéglő – Roxmorts vasútállomás) védelme a rontásokkal szemben, megtartása a leigázásoktól, a Halálfalók legyőzése, és végül maga a Sötét Nagyúr végső elpusztítása, hogy még a horcruxaival se térhessen újra vissza!

A halálfalók felemelkedése

HARRY POTTER: A HALÁLFALÓK FELEMELKEDÉSE

 

A játék menete úgy néz ki, hogy van egy körlap a játéktéren, aminek közepén maga a Sötét Nagyúr minifigurája áll, pálcáját szegezve, készen a halálos átok elmondására. A játéktér köre három régióra van felosztva. Ezek a helyszínek, amiket meg kell védeni a Sötét Nagyúr és halálfalói rontásaitól, ugyanis ha a rontások elárasztják a helyszínt, a gonoszság csatlósai leigázzák azt, ha pedig túl sok helyszínt veszítenek el a varázslóvilág védelmezői, oda a remény. Ezen kívül a kezdeti választott csoporttagságoktól függően mindenkinek van egy saját főhadiszállása, illetve karaktere. Ezek határozzák meg, hogy a körében ki milyen és mennyi kockával dobhat majd. A játékban a hősök oldalán 4 különböző színű 6 oldalú kocka áll rendelkezésre (a barátság, hűség, tudás és bátorság kockái), míg a gonoszok oldalán egy 8 oldalú Tudjukki-kocka. Az aktív játékos a körében a küldetésjelölőjét felhelyezi a 3 régió egyikére, majd dob a 8 oldalú kockával, ami meghatározza, hogy a Sötét Nagyúr a jelenlegi irányából jobbra vagy balra fordul el, vagy elfordulás helyett aktiválja a Sötét Jegyet. Ha elfordul, akkor a minifiguráját abba az irányba kell forgatni a következő régióra, ezután minden varázsló, akár társultak már a hősökhöz, akár nem, sérül abban a régióban. Ezt követően a területre kerül egy rontásjelölő, végül aktiválódnak a Halálfalók és mindegyikük alap, Sötét Jegy nélküli képessége is létrejön. Ha viszont forgás helyett a Sötét Jegyet sikerült kidobni a 8 oldalú kockával, minden játéktéren lévő, összes Halálfaló összes, Sötét Jeggyel ellátott és alap képessége is érvényesül. A hősök csak ezek után tudnak cselekedni, már aki túlélte az esetleges lerohanást.

 

 

A hősök köre pedig úgy néz ki, hogy a főhadiszállás és csapatukhoz csatlakozott varázslóik alapján magukhoz veszik a megfelelő 6 oldalú kockákat, és legfeljebb 3x dobhatnak vele, majd a kidobott ikonokat felhasználva akciókat hajtanak végre. Ezen akciók lehetnek a Halálfalók megtámadása, helyszínekről rontások levétele, varázslók képességeinek aktiválása, vagy új varázslók megszerzése, esetleg a főhadiszállások képességének használata. Ezek teljes felsorolása hosszú lista lenne, az idő pedig ellenünk dolgozik, így már csak a játékvégi célról maradt lehetőségünk szót ejteni. Lévén ez a végső összecsapásunk a sötétség seregeivel és vezérükkel, az esélyeink nem éppen a legkecsegtetőbbek.

 

 

A játékot csak akkor tudjuk megnyerni, ha a Sötét Nagyúrra 5 sebesülés jelzőt tudtunk helyezni, őt azonban addig nem lehet megtámadni, amíg a kártyája a húzópakliból felfedésre nem kerül, valamint azután is legfeljebb annyi sebesülés lehet rajta, amennyi Halálfalóját legyőztük, szóval minden sebért, amit a Tudjukkinek szeretnénk okozni, egy-egy csatlósától kell megszabaduljunk előtte. Ha ez nem lenne elég elkeserítő, sajnos a gonoszok előnyben vannak, az ő győzelmükhöz ugyanis elég, ha valamelyik játékos elveszíti az összes varázslóját a csapatából, VAGY játékosszámtól függően legyőznek megadott számú varázslót, akár a játéktér helyszíneiről, akár a játékosok csapataiból, VAGY legalább 4 helyszínkártyát leigáznak a halálfalók, VAGY egy helyszínről az összes helyszínkártyát és az alap helyszínt is. Mint látható hát, ez valóban egy utolsó, elkeseredett, mindent eldöntő csatának ígérkezik, de ne adjátok fel a reményt! Együtt, közös erővel legyőzhetjük Voldemortot, mert nem féljük a nevét!

Még több cikk a témában

Reflexshop Magazin

Hol van a hősöm? - Érkezik a Cartographers Heroes

Bár az északi földterületeken nagy megtiszteltetésnek számít térképészeti munkát végezni, sajnos az expedíciókon való részvétel egyre veszélyesebbé vált az utóbbi időkben. Szerencsére a Gimnax királynőhöz hűséges hősök bátran szembeszállnak a fenyegető Dragul hordákkal! Használd ki a bátor lovagok erősségeit, és terjeszd ki Nalos Királyságának területét – a királynő dicsőségére!

Igazságos igazságtalanság - Legendák összecsapása
A csatatéren senki sem egyenlő – ez a mondat fogja a legjobban meghatározni következő bemutatócikkünk alanyát, ami ugyan egy társasjáték, de mégis több annál. Ha kíváncsi vagy, hogyan mérik össze erejüket olyan legendás karakterek, mint a Csodaországot megjárt Alice, a 7 tengerek kalandora, Szindbád, esetleg Avalon jogos ura, Artúr király, akkor olvasd tovább az Unmatched – Legendák ligája bemutatónkat!
Az unikornis daráló, avagy így készül a pépes ménes
A királyNŐságot ellepték az unikornisok, amik - még most szólok - egyáltalán nem olyan édibédi aranybogarak, mint azt a mesék mondják, sőt! Elszaporodásuk következtében a birodalom mikroklímája megváltozott, eső helyett cukorka potyog az égből, és minden undorítóan ragacsossá vált. Nem csoda, hogy a Hencegnő négynapos vadászidényt rendelt el ezeknek a bestiáknak az eltávolítására! Természetesen a részvétel mindenki számára önkénytes. Állíts csapdát a furalovaknak (és ellenlábasaidnak) és szedd össze Te a legnagyobb vagyont jelentő gyűjteményt! Kill the Unicorns - Táltosból szalonna 2020-ban magyarul!
A bolyhos, a bájos és a bestia

Egyszer már elárultad a barátaidat, hogy az unikornisok legyenek az új barátaid. Eljött az ideje, hogy újra megtedd, de most magasabbra emeljük a tétet! Az unikornisok mellé becsatlakoznak varázsló nyulak, akik téged húznak ki a kalapból, a tagbaszakadt harci macik, az enyvesmancsú, alattomos cicók, a rafinált, életművész mókusok, és az íjász rókák, hogy együtt csapjanak egy hatalmas ramazurit, ami még a sárkányisteneket is felveri. Ám mielőtt még lenne időtök elgondolkodni, hogy ez tényleg jó ötlet volt-e, már késő, a csata kezdetét vette, a Bájos kis Bestiák pedig már aprítják is egymást. Kukkantsd meg, milyen az Unstable Unicorns és a szerepjátékok szerelemgyereke.