Az erdő mélyén – Tervezői napló 5. rész: Rögzített kezdés

akciók bejelentés családi társasjáték Dereserdő dicsősége díjnyertes egyszemélyes érdekesség fejtörő funko guiness rekord gyakran ismételt kérdések gyereksarok GYIK kreatív szabadidő logikai kocka modellezés és makettezés monopoly party társasjáték programok promó rubik kocka stratégiai társasjáték társasjáték társasjáték kiegészítő vélemény világrekord
Az erdő mélyén – Tervezői napló 5. rész: Rögzített kezdés

Egy Kickstarter támogató megkérdezte: "Miért döntöttél úgy, hogy fix kezdő lapkát választasz, ahelyett, hogy hagytad volna véletlenszerűen… hogy lehetővé tegye a különböző játék élményeket?"

Elizabeth Hargrave

A tervező naplója 5: Rögzített kezdés
 

Egy Kickstarter támogató megkérdezte: "Miért döntöttél úgy, hogy fix kezdő lapkát választasz, ahelyett, hogy hagytad volna véletlenszerűen… hogy lehetővé tegye a különböző játék élményeket?" A kezdőlapkák kidolgozásán sokat gondolkodtunk, és a megjegyzés rovatban a válaszom elég hosszú volt ahhoz, hogy úgy gondoltam, készítek belőle egy bónusz A tervező naplója bejegyzést!

5 kezdeti gomba van: egy középen, és 4 körülötte.

Vegyél 1 foszfort és 1 káliumot, és frissítsd a Gyűrű nélküli lemezesgombák tokenedet. pic7843170.webp

A középső gomba szerepe az a nyomasztó, de időnként kritikusan fontos akció, amit sok játékban végrehajthatsz. Ha mindenkinek hozzáférést biztosítunk ehhez a kezdetektől fogva, akkor senki sem akadhat el teljesen.

az_erdo_melyen_tervezoi_naplo_5.webp

Vegyünk 1 választott kockát, és cseréljünk el akár 2 kockát különböző színűekre.

Az összes többi gombához egy token átfordítása szükséges, és a legtöbbhöz széndioxidot is kell költeni. A Földszeretőnek egyikre sincs szüksége. Ez egy fontos és érdekes lehetőséget teremt, hogy egy kis kanyarral egyetlen kockához jussunk, amely lehetővé teszi, hogy a következő körben egy nagy dolgot tudjunk csinálni, ahelyett, hogy várnánk a fotoszintetizálásra a következő körben, ehelyett aktiválunk egy gombát a következő körben, és AZTÁN csináljuk meg azt a dolgot, amire azt a kockát szerettük volna felhasználni. (Az a lehetőség, hogy néhány kockát más színekre cserélünk, még hatásosabbá teheti ezt az akciót – mondjuk, ha 4 nitrogént próbálunk elérni, hogy ezzel teljesítsük a célkártyát, azaz 6 szénnel kezdjünk egy körben.)
 

Egy olyan játékban, amelyben versenyfutás van a táblán elfoglalt pozíciókért, és végső soron versenyfutás a Szénsáv mező végéig, néha fontos döntés lehet, hogy ezt az akciót választjuk.
 

Játszottunk úgy is, hogy a középső lapka körüli 4 gomba változtatható legyen, de végül jobban tetszett egy rögzített készlet a játék elején a vélt (és talán valódi) igazságosság érdekében. Egyes gombák a pakliban sokkal jobbak a pontszerzésben, mások pedig az erőforrásokkal való kereskedésben. Nagyon igazságtalannak tűnt, ha egy játékos a játék elején elakadt néhány pontszerző gombával: és a többi játékosnak jóval több erőforrása volt. (Általában a játékosok tetszés szerint rakták ki a lapkákat, de nincs garancia arra, hogy jó erőforrásokat generáló lapka lesz a kezedben.)
 

Rendben, tehát fix lapkák, de mit tegyek rajtuk? Sokféle dolgot kipróbáltunk, és végül ezeket éreztük jónak.

Voila!

kartya_az_erdo_melyen_tarsasjatekbol.webp

Vegyél 1 foszfort és 1 káliumot, és frissítsd a Gyűrű nélküli lemezesgombák tokenedet.

Annak a 2 gombának a segítségével, amelyekkel a kiinduló csemeténk szomszédosak, mindig hozzáférhetünk mind a 3 kockaszínhez. Nem ők a legjobb erőforrás-generátorok a játékban, és 3 pontot érnek. Ez általában két dinamikát eredményezett, amelyek tetszettek:

1. Az asztalnál ülő játékosok általában a játék első fordulójában a kezükből gombát játszanak ki (vagy pont fordítva, és egy csemetét helyeznek el a lapkára, amelyet valaki korábban már lehelyezett a sorban), mert a pakliban lévő lapkák többsége legalább valamivel jobb, mint ezek a gombák. Így a táblán szinte azonnal van variáció.
 

2. Ezek az kezdőgombák mind 3 pontot érnek, így a kezdő csemeténknek mindig van lehetősége a szén felszívására. Ez már a játék elejétől jobbá teszi ezt az akciót, összehasonlítva a változó kezdéssel, ahol a játékosok általában az alacsony szintű, nagy erőforrást igénylő gombákat választják.
 

Sokat teszteltünk, miután ezt az 5-öt választottuk kezdő setupként, és nagyon elégedettek voltunk. De volt egy nyűgös aggodalmunk: Fájdalom, hogy 5 gombalapkát ki kellett vennünk a nagy készletből a setupkor. Tehát az utolsó dolog, amit helyre tettük, az volt, hogy ezt az 5 gombát egyetlen lapkává egyesítsük. Három gomba egymás mellett kicsit szélesebb, mint a doboz, így eleinte azon voltunk, hogy összeilleszthető puzzle-darabokat készítsünk.
 

  Aztán valaki rájött, hogy így is lehet:

tervezoi_naplo_az_erdo_melye.webp

Voila!