A Dereserdő dicsősége egy különleges egyszemélyes kártyajáték, amelyben a játékos célja Dereserdő királyságának egyesítése a kártyák ügyes felhasználásának segítségével.
A játékkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdéseket itt találod.
Általános
- Ha egy képesség másképpen nem rendelkezik, „húzásnál” mindig a pakli felső kártyáját vedd a kezedbe, „eldobásnál” pedig a kezedből dobj el kártyát a dobópakliba.
- A dobó- illetve pontozópaklit bármikor átnézheted, de a kártyák sorrendjét nem rendezheted át.
- Egy képesség aktiválásakor ha legalább egy érvényes módon végre tudod azt hajtani, kötelező végrehajtanod a képességet. Ha a képességet nem tudod érvényesíteni, nincs hatása.
- Két kártya egyidejű mozgatásakor (pl. „dobj el két kártyát”) döntsd el te, hogy milyen sorrendben mozgatod őket.
- Ha egy utasítás miatt üres pakliból kellene kártyákat húznod vagy mozgatnod (pl. „húzz három kártyát”, miközben a pakliban két kártya van), teljesíts belőle annyit, amennyit tudsz, a többit pedig hagyd figyelmen kívül.
- Ha egy látogatást már egyértelműen elveszítesz (nem éred el a célszámot és nincs már egyéb erőforrásod ehhez) vagy ha már mindenféleképpen nyertél (kézben lévő 1-es, 2-es, 3-as Karom miatt, miközben nem a Karom az adu, pontos célszámmal), nem kell befejezned a hűbérbirtokot. Fontos, hogy ez csak az alapjátékra vonatkozik, a forgatókönyvekre nem.
Karmok
Karom Bubi
Ha nyolcnál kevesebb kártya van a kezedben, húzz annyit, hogy nyolc legyen.
- Akkor is aktiválhatod ezt a képességet, ha nyolc vagy több kártya van a kezedben, de ekkor a képességnek nincs hatása.
Karom Dáma
Húzd fel a húzópakli, a dobópakli és a pontozópakli felső kártyáját.
- Húzz legfeljebb három kártyát, egyet-egyet a dobó-, a pontozó- és a húzópakliból. Ha a pontozó- vagy a dobópakli üres, akkor háromnál kevesebb kártyát húzol ilyen módon.
- A pontozópakliból húzás 1-gyel csökkenti a pontszámodat.
Karom Király
Helyezd a kézben tartott kártyáid közül a legnagyobb értékű kártyá(ka)t a pontozópakliba. pl. A képesség aktiválásakor ezek a kártyák vannak a kezedben: 4[KAROM], 3[LEVÉL], 7[KAROM], 7[SZEM], 8[VIRÁG]: Helyezd a 8[VIRÁG]-ot a pontozópakliba. pl. A képesség aktiválásakor ezek a kártyák vannak a kezedben: 5[KAROM], 5[LEVÉL], 5[VIRÁG], 4[VIRÁG]: Helyezd mind a három 5-öst a pontozópakliba.
Karom Herceg
Húzz kártyákat egyesével addig, amíg az uralkodó színével megegyező kártyát nem húzol, vagy úgy nem döntesz, hogy megállsz.
- Mindig legalább egy kártyát húzol.
- Ha az uralkodó színével megegyező kártyát húzol, a képesség hatása véget ér, a legutóbb felhúzott kártyát azonban megtartod.
Karom Leányzó
Dobd el a legalacsonyabb értékű kártyádat (ha több is van, válassz). Húzz az értékével megegyező mennyiségű kártyát. pl. A képesség aktiválásakor ezek a kártyák vannak a kezedben: 3[KAROM], 3[LEVÉL], 5[SZEM], 5[VIRÁG]: Dobd el a 3[KAROM]-ot vagy 3[LEVÉL]-et (de nem mindkettőt), majd húzz három kártyát.
Karom Főúr
Válaszd ki egy kézben tartott kártyádat. Keresd ki a húzópakliból az összes ugyanolyan értékű kártyát, vedd a kezedbe azokat, majd keverd újra a húzópaklit.
- KÖTELEZŐ a pakliban lévő összes olyan kártyát felhúznod, aminek az értéke megegyezik a választott kártyával.
- Ha egyetlen ilyen kártya sem maradt a pakliban, akkor nulla ilyen kártyát találsz. Ilyenkor is meg kell keverned a paklit.
- Átnézheted a dobó- és/vagy a pontozópaklit, hogy kikövetkeztesd, mennyi maradt az adott értékű kártyából a húzópakliban, de figyelj arra, hogy ne rendezd át a paklikat.
Virágok
Virág Bubi
Dobd el az összes kártyádat, ami megegyezik az aktuális uralkodó színével.
- Dobd el azokat a kártyákat, amik a képesség használatának pillanatában megegyeznek az aktuális uralkodó színével. (Ez igaz a Levél Bubihoz és Levél Herceghez hasonló uralkodóváltoztató képességek esetén is.)
Virág Dáma
Helyezd a pontozópakli felső kártyáját a húzópakli tetejére, képpel lefelé.
- Ezzel a pontszámod 1-gyel csökken (feltéve, hogy a pontozópaklid nem üres).
- A paklira helyezett kártya lesz az uralkodó kijelentése a következő párbeszédhez.
Virág Király
Dobd el két kártyádat, amelyeknek pontosan 9 az összege.
- Pontosan két kártyát kell eldobnod, pl. 1-est és 8-ast vagy 3-ast és 6-ost.
- Ha egyetlen kártyapárod sem teljesíti a feltételt, a képesség aktiválásának nincs hatása.
Virág Herceg
Az 1-8 értékek mindegyikéből egy kártyád lehet a kezedben, dobd el a többletet.
- A kártyákat tetszőleges sorrendben eldobhatod. Pl. A képesség aktiválásakor ezek a kártyák vannak a kezedben: 2[KAROM], 3[LEVÉL], 3[KAROM], 5[SZEM], 5[LEVÉL], 5[VIRÁG], 7[KAROM]: El kell dobnod a két 3-as egyikét, valamint a három 5-ösből kettőt. Ezt követően például ezek a kártyák maradhatnak a kezedben: 2[KAROM] 3[KAROM] 5[VIRÁG] 7[KAROM].
Virág Leányzó
Dobd el egy kártyádat, aminek az értéke megegyezik a kézben tartott kártyáid számával.
- Ha a képesség aktiválásakor nincs az értéknek megfelelő kártya a kezedben, a képességnek nincs hatása. Pl. A képesség aktiválásakor ezek a kártyák vannak a kezedben: 1[VIRÁG], 4[SZEM], 4[LEVÉL], 8[VIRÁG]: Mivel négy kártya van a kezedben el kell dobnod a 4[SZEM]-et vagy a 4[LEVÉL]-et.
Virág Főúr
Dobd el az összes 1-es, 2-es, 3-as értékű kártyádat.
- Az ÖSSZES 1-es, 2-es és 3-as értékű kártyádat el kell dobnod, tehát nem egyetlen választott érték összes kártyáját kell eldobnod.
- Az eldobás kötelező.
- Ha minden kézben tartott kártyádnak legalább 4-es az értéke, a képességnek nincs hatása.
Szemek
Szem Bubi
Húzz két kártyát, majd dobj el két kártyát.
- A két eldobott kártya bármilyen kombinációjú lehet:
- már a kezedben lehettek korábbról,
- eldobhatsz egyet, amit az imént húztál és egyet, ami már a kezedben volt,
- eldobhatod a két újonnan húzott kártyát.
Szem Dáma
Nézd meg a húzópakli felső három kártyáját. Tedd vissza ezeket változatlan sorrendben, vagy keverd vissza ezeket a pakliba.
- Ez nem memóriajáték, így feljegyezheted magadnak, hogy mik ezek a kártyák. Sőt, akár újra meg is fordíthatod azokat (figyelve a sorrend megtartására), de vigyázz, hogy ne módosítsd a paklit semmilyen módon.
Szem Király
Nevezz meg egy színt. Húzz két kártyát, ezután dobj el a kezedből minden kártyát a megnevezett színből.
- BÁRMELYIK színt megnevezheted, olyat is, amilyenből egyáltalán nincs a kezedben a képesség használatakor.
- Dobd el az ÖSSZES kártyát a megnevezett színből, mindegy, hogy már korábbról van a kezedben vagy a két felhúzott kártyával került a kezedbe.
Szem Herceg
Dobj el egy kártyát a kezedből, majd húzz egy újat. Ezt ismételd meg minden kimerített szövetséges után.
- Azt a kártyát is eldobhatod, amit az imént húztál.
- Pl. két kimerített szövetségesed van a képesség aktiválásakor. A „Dobj el egy kártyát a kezedből, majd húzz egy újat.” képességet pontosan háromszor kell végrehajtanod egymás után. Nem hajthatod végre háromnál kevesebbszer az akciót.
Szem Leányzó
Húzz két kártyát, ezután dobj el a kezedből minden kártyát, aminek az értéke megegyezik a két húzott kártya értékének összegével.
- Ha nincs az összértékkel megegyező kártya a kezedben, el kell dobnod az imént felhúzott két kártyát. Pl. A képesség aktiválásakor ezek a kártyák vannak a kezedben: 1[VIRÁG], 1[KAROM], 4[VIRÁG], 5[KAROM], 6[LEVÉL], majd 6-os összértékben 3[SZEM]-et és 3[LEVÉL]-et húzol. A következő kombinációkat dobhatod el: 1[KAROM] és 5[KAROM], 1[VIRÁG] és 5[KAROM], 1[VIRÁG], 1[KAROM] ÉS 4[VIRÁG, 6[LEVÉL], vagy az imént felhúzott 3[SZEM] és 3[LEVÉL].
Szem Főúr
Ha a következő válaszod páros értékű, húzz egy kártyát a válasz után. Ha páratlan, helyette dobj el egy kártyát.
- Fontos az időzítés, közvetlen azt követően kell kártyát eldobnod vagy húznod, hogy a válaszodat a dobó- vagy a pontozópakliba tetted. Az, hogy a válaszod ér-e pontot, nem számít, csak hogy páratlan vagy páros-e. Pl. A képesség aktiválásakor ezek a kártyák vannak a kezedben: 1[VIRÁG], 4[SZEM], 7[SZEM], az uralkodó pedig 6[SZEM]-mel hív.
- Ha 4[SZEM]-mel válaszolsz, húzz egy kártyát közvetlenül azt követően, hogy a 4[SZEM]-et a dobópakliba helyezted.
- Ha 7[SZEM]-mel válaszolsz, dobj el egyet a kézben maradt kártyáid közül (az 1[VIRÁG]-ot vagy a 4[SZEM]-et) a pontozás után.
- Ha úgy használod ezt a képességet, hogy csak egy kártya van a kezedben és az páros, a látogatás nem ér véget azonnal. Húzz kártyát és játszd le a következő párbeszédet azzal az egy kézben tartott kártyáddal.
Levelek
Levél Bubi
Cseréld ki a meglátogatott hűbérbirtok uralkodóját egy legfeljebb két távolságra lévő semleges uralkodóra.
- Ennek a képességnek legfeljebb négy célpontja lehet (2 balra és 2 jobbra), de akár nulla célpont is lehet (ha nem maradt a környéken semleges uralkodó), ebben az esetben a képességnek nincs hatása.
- Pl. az 5-ös hűbérbirtokon tartózkodsz és az alább látható hűbérbirtokok találhatók a környéken. A képesség aktiválásával lehetőséged van, hogy a Karom Királyt megcseréld a Karom Dámával vagy a Levél Királlyal.
- A csere után folytasd a játékot azzal a hűbérbirtokkal, ahol tartózkodsz, de az új uralkodóval. Például megcseréled Levél Királlyal, miközben továbbra is az 5-ös hűbérbirtoknál tartózkodsz. A látogatás további párbeszédei során a Levél lesz az adu. Győzelem esetén a Levél Király válik barátságossá (a Karom Király pedig a 3-as hűbérbirtokon marad)
- A képesség használatakor megváltozik az „aktuális uralkodó”, ami hatással van az olyan képességekre, mint a Virág Bubi és a Levél Dáma.
Levél Dáma
Használd a meglátogatott hűbérbirtok uralkodójának képességét.
- Az egyértelműség kedvéért: amikor ezt a képességet aktiválod, kezeld ezt a kártyát úgy, mintha az aktuális uralkodó szöveg lenne rajta.
Levél Király
Nézd meg a húzópakli felső kártyáját. Cseréld ki egy kézben tartott kártyádra.
- A pakli felső kártyáját vedd a kezedbe, majd egy másik kézben tartott kártyádat helyezd képpel lefelé a pakli tetejére. A csere kötelező.
- Az a kártya, ami így a paklid tetejére kerül, a következő párbeszéd során az uralkodó kijelentése lesz.
Levél Herceg
Mozgasd a látogatáskártyát az eggyel magasabb vagy alacsonyabb értékű, még nem meglátogatott hűbérbirtokhoz.
- A képesség aktiválása után folytasd a kijátszást, mintha az új hűbérbirtokot látogattad volna meg eredetileg is. A képesség aktiválásával megváltozik a célérték, az aktuális uralkodó és akár az adu is.
- Például az 5-ös hűbérbirtokon tartózkodsz, a többi hűbérbirtok pedig alább látható. A képesség aktiválásával átugorhatsz a 7-es (a 6-os elveszett) vagy a 2-es (a 3-as és 4-es barátságos) hűbérbirtokokra.
- Ha úgy döntesz, hogy a 2-es hűbérbitrokra ugrasz, akkor onnantól a Virág az adu a látogatás hátralévő részére. A célszám 5 helyett 2 lesz. Az aktuális uralkodó immár a Virág Király, ő barátságossá válhat, ha megnyered a hűbérbirtokot.
- Mivel az 5-ös hűbérbirtokról így elmozogtál, az nem meglátogatottnak számít, a jövőben ismét meglátogathatod, és a Levél Herceg aktiválásakor érvényes célpontnak számít.
- Ha csak egy érvényes mozgási irány van (pl. minden alacsonyabb értékű hűbérbirtokot megnyertél), kötelező abba az irányba mozognod.
- A hűbérbirtokok nem alkotnak hurkot, azaz nem lehet jobbra haladva a 7-esről a 0-ra mozogni.
Levél Leányzó
Húzz egy kártyát. Frissíts egy másik, kimerült szövetségest.
- Egy másik szövetséges frissítése kötelező.
- Ha a képesség használatakor nincs másik kimerült szövetséges, akkor is húznod kell egy kártyát.
- Nem használhatod a képességét arra, hogy önmagát frissítsd.
Levél Főúr
Kicserélheted egy kézben tartott kártyádat a dobópakli felső kártyájára, amennyiben az értékük megegyezik. Ugyanezt megteheted a pontozópaklival is.
- Bár a szövegezés talán egy kicsit furcsa lehet, ez tulajdonképpen a kezedben lévő kártyák színcseréjét teszi lehetővé. Pl. A képesség aktiválásakor ezek a kártyák vannak a kezedben: 1[VIRÁG], 1[KAROM], 4[VIRÁG], 5[KAROM], 6[LEVÉL]. Az 1[SZEM] a dobópakli felső kártyája, a 6[VIRÁG] pedig a pontozópakli felső kártyája.
Dönthetsz úgy, hogy az alábbiak egyikét sem hajtod végre, vagy csak az egyiket, vagy akár mindkettőt: Cseréld ki a dobópakliban lévő 1[SZEM]-et a kezedben lévő 1 [VIRÁG]-ra vagy az 1[KAROM]-ra. Cseréld ki a pontozópakliban lévő 6[VIRÁG]-ot a kezedben lévő 6[LEVÉL]-re.