Ha már sikerült felvérteznünk magunkat a kellő, és megfelelő tudással a Sötét varázslatok kivédése órákon, és úgy érezzük, még a főbenjáró átkok sem árthatnak nekünk, ideje szembeszegülni a Sötét Nagyúrral, és megakadályozni a Halálfalók felemelkedését!
Itt már magával Tudjukkivel és talpnyaló csatlósaival szállunk szembe, legfeljebb 3 barátunk társaságában. Ez egy hosszadalmasabb összecsapás lesz, érdemes felkészülni egy 60-90 percnyi mérkőzésre. Akárcsak a többi Harry Potteres játék, ez is 11 éves kortól javasolt a belsős vicc miatt, egyébként a kooperatív jellege miatt 8-9 éves kortól már fel lehet venni a küzdelmet Tudjukki ellen. Ezen társasjáték során minden játékos egy-egy varázslócsapatot irányít. 3 különböző csoportosulás közül lehet választani (Roxfort, A Főnix Rendje, Dumbledore Serege), de játék közben további társakat lehet magunk mellé állítani, választott csoportunktól függetlenül bármelyik másik csoportból. A cél pedig a 9 helyszín (Mágiaügyi Minisztérium – Rejtély- és Misztériumügyi főosztály – Átrium, Abszol út – Ollivander varázspálca boltja – Gringott bank, Roxmorts – Szárnyas Vadkan vendéglő – Roxmorts vasútállomás) védelme a rontásokkal szemben, megtartása a leigázásoktól, a Halálfalók legyőzése, és végül maga a Sötét Nagyúr végső elpusztítása, hogy még a horcruxaival se térhessen újra vissza!
HARRY POTTER: A HALÁLFALÓK FELEMELKEDÉSE
A játék menete úgy néz ki, hogy van egy körlap a játéktéren, aminek közepén maga a Sötét Nagyúr minifigurája áll, pálcáját szegezve, készen a halálos átok elmondására. A játéktér köre három régióra van felosztva. Ezek a helyszínek, amiket meg kell védeni a Sötét Nagyúr és halálfalói rontásaitól, ugyanis ha a rontások elárasztják a helyszínt, a gonoszság csatlósai leigázzák azt, ha pedig túl sok helyszínt veszítenek el a varázslóvilág védelmezői, oda a remény. Ezen kívül a kezdeti választott csoporttagságoktól függően mindenkinek van egy saját főhadiszállása, illetve karaktere. Ezek határozzák meg, hogy a körében ki milyen és mennyi kockával dobhat majd. A játékban a hősök oldalán 4 különböző színű 6 oldalú kocka áll rendelkezésre (a barátság, hűség, tudás és bátorság kockái), míg a gonoszok oldalán egy 8 oldalú Tudjukki-kocka. Az aktív játékos a körében a küldetésjelölőjét felhelyezi a 3 régió egyikére, majd dob a 8 oldalú kockával, ami meghatározza, hogy a Sötét Nagyúr a jelenlegi irányából jobbra vagy balra fordul el, vagy elfordulás helyett aktiválja a Sötét Jegyet. Ha elfordul, akkor a minifiguráját abba az irányba kell forgatni a következő régióra, ezután minden varázsló, akár társultak már a hősökhöz, akár nem, sérül abban a régióban. Ezt követően a területre kerül egy rontásjelölő, végül aktiválódnak a Halálfalók és mindegyikük alap, Sötét Jegy nélküli képessége is létrejön. Ha viszont forgás helyett a Sötét Jegyet sikerült kidobni a 8 oldalú kockával, minden játéktéren lévő, összes Halálfaló összes, Sötét Jeggyel ellátott és alap képessége is érvényesül. A hősök csak ezek után tudnak cselekedni, már aki túlélte az esetleges lerohanást.
A hősök köre pedig úgy néz ki, hogy a főhadiszállás és csapatukhoz csatlakozott varázslóik alapján magukhoz veszik a megfelelő 6 oldalú kockákat, és legfeljebb 3x dobhatnak vele, majd a kidobott ikonokat felhasználva akciókat hajtanak végre. Ezen akciók lehetnek a Halálfalók megtámadása, helyszínekről rontások levétele, varázslók képességeinek aktiválása, vagy új varázslók megszerzése, esetleg a főhadiszállások képességének használata. Ezek teljes felsorolása hosszú lista lenne, az idő pedig ellenünk dolgozik, így már csak a játékvégi célról maradt lehetőségünk szót ejteni. Lévén ez a végső összecsapásunk a sötétség seregeivel és vezérükkel, az esélyeink nem éppen a legkecsegtetőbbek.
A játékot csak akkor tudjuk megnyerni, ha a Sötét Nagyúrra 5 sebesülés jelzőt tudtunk helyezni, őt azonban addig nem lehet megtámadni, amíg a kártyája a húzópakliból felfedésre nem kerül, valamint azután is legfeljebb annyi sebesülés lehet rajta, amennyi Halálfalóját legyőztük, szóval minden sebért, amit a Tudjukkinek szeretnénk okozni, egy-egy csatlósától kell megszabaduljunk előtte. Ha ez nem lenne elég elkeserítő, sajnos a gonoszok előnyben vannak, az ő győzelmükhöz ugyanis elég, ha valamelyik játékos elveszíti az összes varázslóját a csapatából, VAGY játékosszámtól függően legyőznek megadott számú varázslót, akár a játéktér helyszíneiről, akár a játékosok csapataiból, VAGY legalább 4 helyszínkártyát leigáznak a halálfalók, VAGY egy helyszínről az összes helyszínkártyát és az alap helyszínt is. Mint látható hát, ez valóban egy utolsó, elkeseredett, mindent eldöntő csatának ígérkezik, de ne adjátok fel a reményt! Együtt, közös erővel legyőzhetjük Voldemortot, mert nem féljük a nevét!