A japán konyha legjava ennivalóan cuki kockákkal fűszerezve

Gyors, okos, kompakt és ennivalóan cuki - 2013-as első kiadásakor az alkotók talán nem is sejtették, mekkora sikere lesz a japán konyha által ihletett Sushi Go! társasjátéknak. A nigirik, makik, wasabi és desszertek játéka viszont nem elégedett meg a világszerte elnyert szeretettel, ahogy a rajongók sem. Így 2016-ban megérkezett a Sushi Go Party!, ami egy JÓVAL nagyobb dobozban JÓVAL több japán ételkülönlegességel, és JÓVAL több újrajátszhatósági és kombinálási lehetőséggel rúgta be az ajtót a Sushi Go! szerelmeseire. A party verzió akkorát szólt, hogy már az eredeti nyelvű megjelenésének évében a hazai sajtóban is többször említették, például az index 2016-os karácsonyi társasjáték ajánlójában is. A sushi-vonaton viszont nincs megállás, 2019-ben elérkezett a legújabb feldolgozás, a Sushi Roll! (Spoiler: idén pedig elhozzuk magyarul, de előtte márciusban már ki is próbálhatod a Fáradtságűző Tavaszi Társasjáték Fiesztán!)

 

Sushi Roll társasjáték - Sushi Go kockajáték

Játékosszám

2-5

Játékidő

20 perc

Ajánlott kor

8+

 

Dobd a kedvenc Sushi Go! falatjaidat a bestseller kártyajáték kockásított változatában! Töltsd fel a futószalagot ínycsiklandó sushi kockákkal - válassz egyet, a többit pedig add tovább! Zsebelj be pontokat a nyerő kombók után, mint például egy pár tempura vagy egy rakás sashimi! Ragadj meg egy menüt, hogy újradobhasd a kockáid, vagy használd az evőpálcikákat, hogy kicserélj egy kevésbé kívánatos fogást egy ellenfeled zamatos sushijára! És persze ne felejts el helyet hagyni a desszertnek sem!

A Sushi Roll egy partyjáték, amiben a főszerepet a kombinációk és szettek töltik be. A játékosok célja, hogy a lehető legtöbb pontot zsebeljék be a kockák ügyes társításával és megfontolt gyűjtögetéssel. A játék végén az nyer, aki három kör alatt a legtöbb pontra tett szert.

A dobozban egy ízléses vászonzsákban 30 dobókockát találunk, amiken a Sushi Go!-ból már ismert fogások és kiegészítők köszönnek vissza: a nigirik, makik, gőzgombócok, tempurák, sashimik, wasabik, menük, evőpálcikák és pudingok. Ezen kívül a plusz akciók végrehajtásához és a pontozáshoz található a dobozban 18 menü-, 12 evőpálcika-, 20 puding-, és 40 pontjelölő, illetve minden játékos számára 1-1 tálca (játékostábla) és 1-1 futószalag (ez fog körbejárni a megmaradt kockákkal).

 

Sushi Roll - a társasjáték komponensei, a doboz tartalma

 

A játék menete néhány módosítással nagyon hasonlít a Sushi-család (hehe) többi tagjára. Három kör alatt kell a legtöbb pontot összeszednünk. Minden játékos elvesz (játékosszámtól függően) egy bizonyos mennyiségű dobókockát a húzózsákból, azt a saját futószalagjára rakja, majd mindenki dob a saját kockáival. A kapott eredményből egy kockát tart meg minden játékos, azt a játékostáblájára, azaz a tálcájára helyezi, majd a többi kockát futószalagostól továbbadja. És ez így megy tovább egészen addig, amíg minden kocka el nem fogy a futószalagokról. Ekkor jön a pontszámítás a játékostáblán jelzettek szerint:

  • a nigirik önmagukban is pontot érnek (1, 2 és 3 pontot),
  • a legtöbb makit összegyűjtő játékos 6 pontot kap, a második helyezett pedig 3 pontot,
  • a gőzgombócok, tempurák és sashimik annál több pontot érnek, minél több van belőlük (és több szett is gyűjthető),
  • a wasabik pedig a rájuk helyezett nigirik pontját háromszorozzák meg, magukban nem érnek pontot.

A forduló végi pontszámnak megfelelően minden játékos elveszi a neki járó pontjelölőket, a dobókockák visszakerülnek a zsákba, és új forduló veszi kezdetét.

Van két különleges kockaoldal, a menük és az evőpálcikák. Ha egy játékos ezek közül választja ki valamelyiket, és rakja a tálcájára, akkor el kell vennie egy ehhez tartozó jelölőt. A jelölőket pedig a dobás után, de még a kocka elvétele előtt különleges akciók végrehajtására lehet elkölteni. A menük segítségével a saját futószalagunkon lévő kockák közül tetszőleges mennyiségűt újradobhatunk, az evőpálcikákkal pedig kicserélhetünk egy, a saját futószalagunkon lévő kockát egy másik játékos futószalagján lévő kockára.

Természetesen megmaradt a játék részeként a puding is, ami csak a harmadik kör végén fog pontot érni, ezért puding kocka elvételekor azonnal jár a kockának megfelelő pudingjelölő. A játék végén akinek a legtöbb pudingja van, 6 pontot kap, a legkevesebb puding birtokosa pedig -6 pontot. Az esetlegesen megmaradt, minden 2 menü-, és evőpálcika-lapkák után pedig 1 pontot kapunk a játék végi pontozásnál.

 

Sushi Roll társasjáték: pontozás

 

Tudom-tudom - fúj, kockák, meg fúj szerencsefaktor. Bevallom, én is szkeptikusan álltam hozzá a Sushi Roll-hoz, amikor először ültem le vele játszani. De nagyon pozitívan csalódtam! Egyrészt a kártyajáték verziókhoz képest már a forduló legelején tisztában vagyok azzal, hogy aktuálisan milyen fogások vannak játékban (mivel mindenki kockáját látom, és tudom, hogy mik a lehetséges dobások), így sokkal tervezhetőbb, hogy mit kezdjek el gyűjtögetni. Másrészt, őszintén, a szerencse szerepét nem éreztem túlságosan befolyásolónak a játék során, a menük és evőpálcikák akcióival nagyon szépen kibalanszolta az alkotó a rossz dobásokat. Nekem az összes Sushi Go játékhoz viszonyítva a Sushi Roll adta vissza leginkább a japán éttermek futószalag mellett ülős, a kiszemelt tányér után kapkodós érzését. Lehet, hogy csak azért, mert a futószalag ténylegesen körbejár és ez az eddigi legvizuálisabb megjelenése a játék működésének. Mindenesetre amilyen vonakodva kezdtem neki az első játéknak, annyira megszerettem a Sushi Roll-t!

Ugye te is adsz neki egy esélyt? Idén kipróbálhatod a japán konyha fergeteges kockajátékát magyarul is, ha pedig nem szeretnél a megjelenésig várni, gyere el a Fáradtságűző Tavaszi Társasjáték Fiesztára, és próbáld ki elsőként sok más újdonság mellett (a promókról már ne is beszéljünk)!

 

Sushi Roll társasjáték: kockadobás

 

Yay vagy nay - Te mit gondolsz a Sushi Roll-ról? Írd meg a véleményed kommentben!