Életkor
8+
Játékosszám
3-8 fő
Játékidő
30 perc
Kategória
Családi
Az élet minden területén - otthon, a munkahelyen, az iskolában, vagy a baráti és családi körökben egyaránt különböző ingerek érnek. Emberként ezekre a impulzusokra képesek vagyunk külön-külön, egyedi módon reagálni. A Feelinks segítségével pedig esélyed nyílik megismerni a többiek véleményét és reakcióját.
Ez az egyszerű játék több órányi beszélgetést rejt magában, méghozzá három különböző szituációban (család, iskola, barátok). Az előkészület pedig csak pár percet vesz igénybe:
- Készítsétek ki középre a kétoldalas játéktáblát! Ezen a táblán jelzitek majd, hogy ki hányat léphet előre. Bár az egyik oldal megvan számozva, itt nem az a fontos, hogy te kapd a legtöbb pontot, vagy hogy elsőként végig érj. A játék fő célja, hogy kellemes beszélgetés alakuljon ki és még többet tudj meg a többiekről.
- Válasszatok magatoknak egy játékos színt, a “bábutokat” tegyétek a játéktábla közepére, és vegyétek a kezetekbe a 9db válaszkártyát! A többség 1-8-ig van megszámozva és van egy, amely különbözik a többitől. Ezzel jelölheted azt, hogy ha szerinted a másik fél is ugyanazt érzi, mint te.
- Készítsétek elő a csapatkártyákat! Páros főnél 2-2 db egyszínű kártyát, páratlannál pedig az egyik színből 3db-ot.
- Válasszátok ki az egyik (vagy akár mindegyik) szituációs paklit!
- Válogassátok szét az érzelemkártyákat a hátlapjukon található szimbólumok alapján! Keverjétek meg a három paklit külön-külön, és alkossatok belőlük képpel lefelé fordított paklikat úgy, hogy a szimbólum oldaluk legyen felfelé! Majd fordítsatok fel 8 érzelemkártyát, és helyezzétek azokat az érzelemtábla köré képpel felfelé! A számok alatt jelölve van, hogy hova milyen kártyát kell húznotok.
- Ha sikerült eldönteni, hogy ki legyen a kezdő játékos, akkor nevezzétek ki őt az Érzelmek Mesterének! Az Érzelmek Mestere az a személy, aki kártyát húz és felolvassa a szituációt, majd dönt arról, hogy lecserél-e egy érzelmet vagy sem. Ilyenkor a lecserélt lapot tegyétek vissza a játék dobozába! Az Érzelmek Mesterének személye körről körre változik.
A játék menete:
- Jelöljétek ki az Érzelmek Mesterét.
- Beszéljétek meg a játéktábla mellett elhelyezkedő érzelmeket, hogy mindenki számára tiszta legyen a jelentésük! Mondjatok akár egy-egy, az érzelemmel kapcsolatos szituációt, hogy egy lapra kerüljetek - ezek mindenkinek jelenthetnek mást és mást!
- A szituáció: Az Érzelmek Mestere húz egy szituációs kártyát, és választ a három szituáció közül egyet, majd felolvassa hangosan a többieknek. Ha pedig nem tetszik neki egyik sem, akkor húzhat egy újat - ezt a körben csak egyszer teheti meg. Továbbá ilyenkor dönthet úgy, hogy a játéktábla mellett található érzelemkártyák közül lecserél egyet.
- A személyes érzelem: Az Érzelmek Mesterét is beleértve minden játékos tegye le maga elé azt a számú válaszkátyát, amely ahhoz az érzéshez tartozik, ami legközelebb áll ahhoz, amit érez a szituációval kapcsolatban. Ez jelöli, hogy melyik érzelem áll legközelebb hozzá az adott szituációban. Ezt mindenki képpel lefelé tegye le maga elé!
- A csapat: Keverjétek meg a csapatkártyákat és képpel lefelé osszátok ki azokat a játékosok között! Ezt követően fordítsátok meg a kártyákat, és akiknél ugyanolyan színűek vannak, azok egy csapatba tartoznak ebben a fordulóban. Így dől el, hogy ki kinek az érzelmére tippel, és utána kivel beszéli meg az adott szituációt.
- A csapattárs érzelme: Ebben a fázisban a játékosok megpróbálják kitalálni, hogy a csapattársuk milyen kártyát választott, és ennek megfelelően kiválasztják azt a számú kártyát, ami a társuk általuk vélt érzelme a szituációval kapcsolatban.. Ha pedig úgy gondolod, hogy a játékostársad érzelme megegyezik a tiéddel, akkor tedd le azt a kártyát, amelyen egy különleges karaktert látsz!
- Az igazság pillanata: Akár egyesével, akár egyszerre fordítsátok fel az érzelem kártyáitokat! Ilyenkor nyílik lehetőség arra, hogy megbeszéljétek a reakciótokat. Vegyétek figyelembe, hogy itt rossz válasz nincs, és próbáljatok meg minél nyitottabban állni a többiek érzelmeihez.
- Pontozás: A játék során a pontozás egyszerű. Ha mindketten eltaláltátok a másik érzelmét, akkor három pont jár, ha pedig csak az egyikőtök, akkor egy (a csapat mindkét tagja kap pontot, akkor is, ha csak az egyik fél találta el az érzelmet). Ha nincs találat, akkor ebben a körben nem kaptok pontot.
A játék vége:
Bár a játék grafikája meglepő, mégis egyedi és magával ragadó. Egyáltalán nem múlja felül a játék lényegét és értelmét, sőt, sokkal inkább hozzátesz. A játékidő sokkal inkább a Ti megismerési vágyaitokon múlik, hogy mennyi mindent szeretnél megtudni a gyermekedről, barátaidról vagy akár a munkatársaidról.
Ebben a játékban nincsenek rossz válaszok, hiszen nincsen két egyforma ember, képtelenség tökéletesen ugyanúgy reagálni a dolgokra. A feladatotok, hogy megértéssel, empátiával forduljatok a másikhoz, és legyetek nyitottak mindenki válaszára.
Ez a játék szórakoztató módja a családod vagy barátaid újra megismerésének, hiszen a játék során kénytelenek lesztek megnyílni egymásnak, és őszintén válaszolni az adott szituációra. A Feelinks arra biztatja a játékosokat, hogy ne ítélkezzünk egymás felett, és ne kényszerítsük rá egymásra a véleményünket - a cél az, hogy még jobban megismerjük a másikat! Ez az egyszerű játék több órányi beszélgetést rejt magában és csak rajtatok múlik, mennyire használjátok ki!