A sütik szeretnek a kedvedben járni: igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a böngészésedet. A gombra kattintva elfogadhatod a használatukat, a feliratra kattintva pedig beállíthatod, hogy milyen sütiket szeretnél engedélyezni.

Ügyfélszolgálat:

+36 30 499 0807

H-P: 9:00-17:00

INGYEN SZÁLLÍTÁS 16e FT FELETT!
Itt jársz: » »

Elmeroggyant emlékek I Rick and Morty: EmRickMások

Pfuh, te láttad, amikor a Smith lakásba valaki földönkívüli parazitát hozott be, amik beleszik magukat az emlékeidbe és elhitetik veled, hogy ősrégi barátaid, vagy rokonaid? Ha igen, akkor itt az ideje, hogy most te is próbára tedd magad! Ha pedig nem... Tényleg nem? Ne csináld már! Na mindegy, ígyis menni fog, nem lesz gond, átsegítünk rajta. De azért... egy napot kapsz bepótolni!

Ezek az undorító, földönkívüli paraziták ellepték a Smith-házat. Küzdjetek meg velük, mielőtt elhagynák a házat! Ha azt hiszed, könnyű menet lesz, hát még most szólunk: a telepatikus szörnyetegek úgy szaporodnak, hogy az édesded emlékeitekbe fúrják be magukat. Meg tudjátok mondani, hogy ki valós, és ki az, aki csak egy csalóka emlék? Meg tudjátok menteni az univerzumot anélkül, hogy a szeretteiteket feláldoznátok? Vegyétek kézbe a fegyvereitek - és az univerzum sorsát!



Életkor:


15+


Játékosszám:


2-5


Játékidő:


20-30 perc


Kategória:


Party

A Rick and Morty: EmRickMások egy izgalmas, kétféleképpen is játszható társasjáték, amely lényege, hogy a boldog emlékeinkbe beférkőzött parazitákat megöljük. Ez könnyűnek tűnik, de hogyan lehetsz biztos abban, hogy Cerkalandor tényleg valódi? Beszéljétek meg, érveljetek és reménykedjetek, hogy nem valódi személyt lőttök le!


 A normál játékmód:

Álljatok össze egy csapattá és küzdjetek közösen a paraziták ellen! Ezt a játékmódot ketten is játszhatjátok. Ha először küzdötök paraziták ellen, akkor érdemes ezzel a verzióval kezdeni, így ti is könnyebben belerázódtok. Távolítsatok el az azonosságpakliból 4 valódi és 2 parazita kártyát és rakjátok őket vissza a dobozba!

 A haladó játékmód:

Ebben a játékmódban nemcsak a különböző karakterek kapnak azonosságkártyát, hanem a játékosok is. Mostmár a melletted ülő játékos lehet, hogy nem is igazi… és a legjobb barátod lehet, hogy parazita. Vajon kiben bízhatsz? Ebben a módban is vegyetek ki 4 valódi és 2 parazita azonosságkártyát, ezt keverjétek meg alaposan és osszatok mindenkinek képpel lefelé, a maradékot rakjátok vissza a dobozba! Ettől a kártyától függ a célod a játék során. Aztán valaki összekeveri az azonosságkártyád máséval és borul az egész! Bármennyien játszotok, mindig ugyanennyi lapot kell kivenni és szétosztani. Hazudj, tévessz meg másokat - vagy egyszerűen csak mondd az igazat! Akciókártya hatására megnézheted mások azonosságkártyáját, de magadról soha nem állíthatod, hogy parazita vagy! Keverjétek meg a karakterkártyákat és osszatok mindenkinek egyet-egyet!


 A JÁTÉK CÉLJA

A játék során a karaktereknek lesz egy titkos személyazonossága: valódiak vagy paraziták. Hogy ki kicsoda, azt egy kis nyomozással deríthetitek ki, de ha gondoljátok, lövöldözhettek vaktában is. Egészen addig tart a játék, amíg a játékosok több, mint fele egyet nem ért azzal, hogy már csak valódi karakterek maradtak bent a játékban. Fedjétek fel a bent maradt karakterek azonosságkártyáját, és ha már tényleg csak valódi karakterek maradtak a játékban, akkor nyertetek! Dolgozzatok össze és szűrjétek ki a hamis emlékeket!

Haladó játékmódban

Ha a karaktered valódi, akkor a célod, hogy az összes parazitát megöld. Ha pedig parazita vagy akkor a célod, hogy minél kevesebb parazitát öljetek meg, téged is beleértve. Természetesen hozni kell áldozatokat - hogy igazán beolvadhass, esetenként meg kell ölnöd a társaidat!


 AZONNALI BUKÁS

Ha a negyedik valódi karaktert lövitek le, akkor egyből vége a játéknak. Lehet, hogy izgalmas vaktában lövöldözni (figyellek ám, Beth!), de a csapat szenvedi meg. Ha kooperatívan játszotok, akkor közösen veszítetek. Ha a haladó játékmódban játszotok, az a csapat veszít, akik lelőtte az utolsó valós karaktert.


ELŐKÉSZÜLETEK

  1. Összesen 24 azonosságkártyával játszotok. (18 parazita és 6 valódi lapra lesz szükségetek.) Ha minden kártya megvan, keverjétek őket egy pakliba.

  2. Az összekevert paklikat (azonosság-, karakter-, akciókártyákat) helyezzétek le a játéktér szélére, mindenki által elérhető helyre.

  3. Helyezzetek az asztalra a játékosszám kétszeresének megfelelő mennyiségű azonosságkártyát képpel lefelé, rájuk pedig képpel felfelé karakterkártyákat. Reménykedjetek, hogy az őrült vérengzés előtt felfediket a karakterek titkos azonosságát!

  4. Aki legutóbb ölt bármilyen parazitát, az vegye maga elé a kezdőjátékos-jelölőt. Aztán ne felejtsétek el körről körre tovább adni!

  5. Mindenkinek osszatok 3 akciókártyát. Aztán jöhet a lövöldözés és a taktikázás.

Készen is álltok a tényleges játékra!


EGY KÖR MENETE

Kézből válasszatok ki egy akciókártyát és tegyétek magatok elé képpel lefelé. Vannak esetek amikor egyértelmű a döntés, viszont máskor a játék dönt helyetted és muszáj lőnöd. Valami gond van, Beth?

Fordítsátok fel egyszerre az akciókártyákat és a kezdőjátékossal kezdve az óramutató járásával megegyezően sorba hajtsátok végre őket. Egy kör sem bonyolult, sőt! Beszéljetek, egyezkedjetek és már csak azt veszitek észre, hogy nincs egy parazita sem az életetekben. Vagy mégis?


EGY KÖR VÉGE

Ha a körnek van eleje, akkor kell lennie végének is, vagy nem?

  1. A felhasznált akciókártyákat mindenki eldobja az ennek szánt dobópakliba.

  2. A kezdőjátékos-jelölőt adjátok tovább!

  3. Helyezzetek le egy új karakter alatta egy lefordított azonosságkártyával! Figyeljetek rá, hogy ne keverjétek össze a már ismert karakterekkel, kivéve, ha direkt meg szeretnétek nehezíteni a játékotokat.

  4. Kezdjetek egy új kört!​


DE MI A HELYZET A SZÍNEKKEL?

A karakterkártyákon és az akciókártyákon egyaránt különböző színek találhatóak. Az adott színű karakterre csak a megegyező színű akciókártya van hatással. A haladó játékban ez kiterjed a játékosok karakterkártyáira is, így megtudhatod, hogy ki-kicsoda, de akár össze is zavarhatod őket. Az akciókártyák közül kivétel a fehér színű, ezeket bármelyik karakterkártyára kihasználhatod. Szóval nincsenek színhez kötve, viszont sokkal izgalmasabb és genyóbb akciókra vesznek rád.


HOGYAN IS MŰKÖDIK A KOOPERÁCIÓ?

Senki sem szereti, ha csak egy ember diktál. Itt esélyetek van megbeszélni, hogy kinek mi lesz a következő lépése. De azért nem lenne fair, ha minden információt kiszipolyoznának belőled (mint a paraziták az életet). Bár megmutatni nem mutathatod meg, de egy-egy azonosságkártyáról elmondhatod, hogy mit láttál. Persze ez ha teljesen kooperatívan játszotok jó is lehet, de ha már a haladó módon játszotok, lehet érdemes lesz hazudnotok! Csak a saját célod lebegjen a szemed előtt!


VESSZENEK A PARAZITÁK vagy remélhetőleg a paraziták

Lövéseket megfelelő színű akciókártyák segítségével tudtok végrehajtani. Ha parazitát lőttetek le (jobb esetben), akkor dobjátok el az azonosságkártyáját és a karakterlapját! Ha pedig valódi személyt sikerült lelőni, akkor tegyétek félre felfordítva az azonosságkártyáját a bukó pakliba, majd az a játékos, aki lelőtte a valós karaktert, dobjon el a kezéből egy akciókártyát (ehelyett nem húzhat másikat, így innentől kezdve eggyel kevesebb kártyából választhat minden körben)! Későbbiekben pedig legyetek még óvatosabbak, hiszen ha lelövitek a negyedik valódi karaktert, akkor véget ért a játék és veszítettetek. Majd helyezzetek az asztalra egy új karaktert!

Haladó játékmódban nem elég az asztalon lévő karaktereket lelőni, a játékosok között is megbújtak azok a fránya paraziták. Bízol a melletted ülőben? És a legjobb barátodban? Lehet nem kellene… Bár saját magadat nem lőheted le, bármit is mondanak a többiek, de a játékostársaidra lövöldözhetsz.

Valódi játékos lelövése: Bizony ez is a bukó pakliba kerül. Az a csapat veszít, aki a negyedik valódi karaktert lelövi. Szóval érdemes óvatosnak lenni és a saját érdekeidet szem előtt tartva hazudni a többieknek. Az a játékos pedig, akit lelőttek, rögtön kap egy új azonosságkártyát és karakterkártyát. Majd vigaszt keresve beolvad az ideiglenes új csapatába. Ne feledd - bármikor megváltozhat a dolog! Aki pedig elkövette a bűnt, eldob a kezéből egy akciókártyát.

Parazita játékos lelövése: Attól függően, hogy melyik oldalhoz tartozol, lehet szomorúan érint a társad lelövése. De muszáj valahogy beolvadni a többiek közé! Ha sikerült parazita játékost lelőni, ő nem kap új azonosságot. Ezentúl a valódiak táborát erősíti a végsőkig és az ő céljukat támogatja.

Ha pedig megegyeztetek, hogy az asztalon csak valódi karakterek vannak, ideje magatok közül is eltávolítani a parazitákat! Dobjátok el az összes akciókártyátokat! A döntés mindig azé a játékosé lesz, akinél a kezdőjátékos-jelölő van, ő lőhet csak. Győzzétek meg egymást, hogy ki parazita, ki valódi. Tudjátok, a cél, hogy teljesen beolvadjatok és megússzátok a mészárlást. Ha szerintetek már nincs kit lelőni, akkor ideje felfedni az azonosságkártyákat. Ha mindenki valódi, nyertetek, viszont ha maradt köztetek parazita… nos akkor ők nyertek.


Vegyes érzésekkel állok az EmRickMások előtt. Mert egy izgalmas és szórakoztató társasjátékról van szó, amely tökéletesen visszaadja az azonos címet viselő Rick és Morty részt, de véleményem szerint megfelelő társaságban mutatkozik csak meg a játék teljessége. Mi bármelyik móddal játszottunk, hamar végeztünk, és nem mondhatom, hogy túlzottan megizzadtunk volna a győzelemért. A haladó játékmód több izgalmat rejt magában a hazugságokkal és a megtévesztésekkel.

Bátran ajánlom a játszani vágyóknak, elsősorban egy kellemes átvezetésként két játék között, mintsem egész estés társasjátéknak. A játék grafikája egy az egyben átadja az animációs sorozat élményét,a szabályzat pedig könnyen érthető és emészthető, a játék pedig nem kevés szórakozást rejt magában. Ha tehetitek, fedezzétek fel ezeket ti magatok!