Osztályharc: Az 1917-es forradalmak társasjáték

8.990 Ft
Játékos:
Játékidő:
Kor:
Szeretsz eljátszani a gondolattal, hogy mi lett volna a világ sorsa, ha egyes kulcsfontosságú történelmi események egy picit máshogy alakulnak? Esetleg szereted a fontosabb történelmi eseményeket interaktívan átélni, végigjátszani azokat? Netán egy izgalmas, taktikus, kifejezetten 2 fős játékot keresel? Bármelyik is legyen, az Osztályharc egy kiváló választás lehet számodra!

Éld át és játszd le az 1917-es forradalmak eseményeit! Forradalmat elnyomó kormányfőként vagy polgárháborút lángra lobbantó szovjetként szeretnéd újraírni Oroszország történelmét? A történelmet most a te tintáddal írhatod, a kérdés csak az: vörös lesz vagy kék?

játékosszám: 1-2 fő | játékidő: 45 perc | korosztály: 14+

Átlagos értékelés: Vélemények (3)
Cikkszám: RSTHUNDUPORE
Kívánságlistára teszem
sticky Osztályharc: Az 1917-es forradalmak társasjáték
8.990 Ft
Ingyenes kiszállítás

Ingyenes kiszállítás

25.000 Ft feletti vásárlás esetén Magyarország területére
Próbáld ki

Próbáld ki

Budapesti üzletünkben ki is próbálhatod a játékot
BIZTONSÁGOS VÁSÁRLÁS

BIZTONSÁGOS VÁSÁRLÁS

Termékeinket biztonságosan megveheted, valós raktárkészlet

RÉSZLETES TERMÉKISMERTETŐ

Az Osztályharc egy 1-2 fővel játszható, átlagosan 30-45 percig tartó, kártyavezérelt, területfoglalós társasjáték, amit a témája miatt inkább 14 éves kortól javaslunk, noha a szabályait kb. 10 éves kortól meg lehet érteni.

A játék az 1917-es forradalmak idejére repíti vissza a játékosokat, akik egymással versengve próbálják a saját oldaluk felé terelni a történelem folyamát. II. Miklós orosz cár az év elején arra kényszerült, hogy lemondjon trónjáról. Helyére a konzervatív Ideiglenes kormány lépett, ám ezzel az új kormánnyal szemben sorakoztak fel a petrográdi szovjetek, a szocialisták által szervezett, munkásokból álló tanács. Ebből az alap állásból kezd a két egymással szemben áll fél, akik célja az év végére vagy magukhoz ragadni vitathatatlanul a hatalmat, vagy, amennyiben ez nem sikerült, nagyobb befolyást szerezni ellenfelüknél.

Ez a játékszabályokra lefordítva annyit tesz, hogy mindkét játékos felváltva kártyákat játszhat ki, amikkel a fordulók elején titkos célokat határoznak meg maguknak, a fordulók közben pedig újabb egységeket vonnak harcba, már lent lévő egységeket mozgósítanak, esetleg csatában megfáradt egységeket pihentethetnek.

A fordulók elején a körzetlapkák meghatároznak egy közös célterületet, amiért mindkét fél versenyezhet, valamint egy körzetet, amit ideiglenes a tüntető tömeg blokád alá von, és elzárja az oda vezető egyik útvonalat. Ezt követően a játékosok kiválasztanak 1-1 kártyát a kezükből, amivel saját, titkos körzetet jelölnek ki, amit ha sikerül elfoglaljanak, azért extra befolyáspontokat szerezhetnek.

A fordulókon belül mindkét fél felváltva játszik ki kártyákat, amikkel toborozni, mozgatni vagy felfrissíteni lehet. Egy kártyának azonban sosem lehet mindkét képességét használni. A toborzással a játékos a saját készletéből helyezhet a játéktérre egységeket, a kártya által meghatározott körzetbe és erősségben, akár 1 egységlapka formájában, akár felosztva az erőt több egységlapka közt. A mozgással bármelyik, lent lévő egységet 1 vagy dupla mozgás során 2 körzettel lehet arrébb mozgósítani. A pihenéssel pedig a korábbi csatákban megfáradt egységekbe lehet új erőt csepegtetni, ugyanis az egységek az első csata után kimerülnek, kimerülten töltött harc után pedig kikerülnek a játékból.

A fordulókon belül pedig az akcióknak kijátszott kártyák fokozatosan léptetik előre a játék naptárát. Minél erősebb egy adott kártya, annál több időt vesz el az év hátralévő részéből, és annál nagyobb ugrásokkal közeledik a játék vége. Ez adja a játék izgalmát, hogy a játékosok egyszerre vívnak csatát a játéktéren a területekért, a nép feletti uralomért és a naptárban a különleges bónusz akciókért.

Lényegében ezek a játék alapszabályai, amiket megfűszereznek még a frakciók vezetőinek képességei mint a blokád átmozgatása, a nép fellelkesítése, mellyel a játéktéren lévő semleges egységeket tudja a játékos a saját oldalára állítani, vagy a kémkedés, amivel az ellenség titkos célja fürkészhető ki, valamint a naptár bónusz akciói, amik bizonyos időkben történnek.

Az Osztályharc tehát egy egyszerű, könnyen megérthető szabályokkal dolgozó, de változatos taktikai mélységgel bíró, 2 fővel vagy akár szólóban is játszható társasjáték. Ha valaki fogékony a történelmi eseményekre, számára rendkívül érdekesek lehetnek a kártyákon szereplő, az év eseményeit bemutató napló- és levélrészletek, beszédek részletei, ám ha valaki csak egy pörgős, izgalmas taktikai játékot szeretne, ahol pirosak mennek ütni a fehéreket, az Osztályharc: Az 1917-es forradalmak kiváló választás lehet.

Te hogyan írnád újra a történelmet?

Videóbemutató, játékszabály

Vélemények

5.00
3 vásárlói értékelés alapján
(3)
(0)
(0)
(0)
(0)

Játszottál már ezzel a játékkal?

Írd meg véleményed, mondd el, mi tetszett benne a leginkább!

Webáruházunk nem biztosítja azt, hogy fogyasztói értékeléseket kizárólag a terméket használó vagy megvásárló fogyasztók küldhetnek be. További részletek a fogyasztói értékelésekre vonatkozó alapelveinkről itt olvashatóak

2022. 06. 15.
Kipróbáltuk úgy is a történelemmániás gyerekkel úgy, hogy közben a Fel Vörösök Proletárok! című dal szólt a netről, feledhetetlen atmoszférát teremtve. Nagyon szeretjük, jó kis két személyes játék.
2022. 03. 17.
A 7 Csoda - Párbaj mellett az Osztályharc lett a legkedvesebb kétfős társasjátékom, bizonyos szempontok szerint lényegesen jobb is nála.
Történelemrajongóknak kötelező, egyszerűen nem tud apadni a mosolyom, mikor a modernkori Orosz történelem "nagyágyúit" én személyesen mozgathatom.
A játékdinamika kiforrott, nincsenek benne unalmas pillanatok. Mindegy, hogy a vörösökkel vagy a fehérekkel vagy, mindkettőnek van előnye-hátránya, és mindkettővel ugyanakkora eséllyel lehet nyerni vagy épp veszteni.
Az idő múlását jelképező naptármező is nagyon ötletes, ettől jobban valószínűleg nem lehetne megoldani:)
A titkos célok valóban titokban tartásán és az ellenfél félrevezetésén van leginkább a hangsúly, jól kell taktikázni, de szerencsére a játék megadja a lehetőséget, hogy könnyebb legyen egy körrel mindig előre látni, mert tudod, hogy következőre hol lesz a konfliktus.
Hatalmas pozitívum a jó minőségű tábla, lapok és a figurák. Plusz pont a történelmi hitelesség kedvéért a sok-sok hangulatfokozó idézet, és az egyes vezetők életrajzi leírása.
Nekem nagyon bejött, csak ajánlani tudom, remek ár-érték arányú játék!
2021. 11. 19.
Egy zseniális kétfős kártya vezérelt játék, tele nehéz döntésekkel, izgalommal. Mindig kevesebb lehetőségünk van cselekedni az adott körben, mint amire szükség lenne. Az egyszemélyes játékmód is nagyon jó, de "igazi arcát" a kétfős változatban mutatja meg igazán. Nagyon jó ár/érték arányú játék, kiváló minőségű alkatrészekkel!