A Sherlock 13 társasjátékban a játékosok detektívek bőrébe bújnak, és megpróbálják leleplezni a híres tolvajt, Arsene Lupint, aki közöttük rejtőzik.
A játék 13 karakterkártyát tartalmaz, melyekhez két-három jellegzetesség tartozik; a jellegzetességek pedig megoszlanak három-öt karakter között. A kártyapakli megkeverése után egy kártyát ki kell húzni, majd arrébb rakni – ez a kártya jelenti majd a Lupin által választott álcát. A többi kártyát egyenlően szét kell osztani a játékosok között. Ezután a játékosok egyeztetik a kártyákon lévő jellegzetességek számát (pl. 2 detektív, 1 hölgy, 0 zseni stb) és lejegyzik ezeket az adatokat későbbi használatra.
A játékosok felváltva kérdéseket tesznek fel bizonyítékgyűjtés céljából:
a.) Az összes játékos felé: "Kinek van a birtokában (legalább) egy ebből a (jellegzetességből)?"
VAGY
b.) Egy játékos felé: "Ebből a (jellegzetességből) mennyi van a birtokodban?"
Ezeknek a nyomoknak a segítségével a játékosok megpróbálnak rájönni, hogy Arsene melyik álcát választotta (azaz melyik kártya hiányzik). Kérdés helyett egy játékosnak alkalma nyílik arra, hogy kijelentse, hogy ő melyik karakterre gyanakszik, majd ez a játékos titokban megnézi a kártyát. Ha az adott játékosnak igaza volt, akkor megnyeri a játékot; azonban, ha nem igazolódott be a gyanúja, a játékos kiesik a játékból, a többiek pedig folytatják a nyomozást és a találgatást.
Rendeld meg most!