A sütik szeretnek a kedvedben járni: igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a böngészésedet. A gombra kattintva elfogadhatod a használatukat, a feliratra kattintva pedig beállíthatod, hogy milyen sütiket szeretnél engedélyezni.

Ügyfélszolgálat:

+36 30 499 0807

H-P: 9:00-17:00

INGYEN SZÁLLÍTÁS 8e FT FELETT!
Itt jársz: » »

Túlélésre szomjazva I A Tiltott Sivatag

A Verne Gyula könyvekhez hasonló fantáziadús világ ismét elért minket, ezúttal A Tiltott Sivatag képében.

Egy izgalmas kooperatív társasjáték, amely során megtudhatjátok, mennyire tudtok összedolgozni és összehangoltan működni kalandorokként. Egy rejtélyes, folyton változó sivatag és egy különleges léghajó vár benneteket - de vajon kitaláltok az útvesztőből? A kiszáradástól félve igyekezzetek minél hamarabb megszerezni a léghajó elemeit és azt összeállítani, mielőtt ti is egy újabb leletté váltok!

Kalandor csapatoddal lezuhantál a Tiltott Sivatagban, és egyetlen esélyetek a túlélésre, ha megtaláljátok egy legendás repülő szerkezet alkatrészeit, melyek az ősi város romjai közt vannak eltemetve. A feladat nem könnyű, ráadásul a vizetek is egyre fogy, a vihar pedig egyre erősebb. Csak közös erővel vészelhetitek át a megpróbáltatásokat, a túléléshez elengedhetetlen az együttműködés a Tiltott Sivatagban!

 

Életkor

10 éves kortól

Játékosszám

2-5 játékos

Játékidő

45 perc

Kategória

Stratégiai

 


A Tiltott Szigethez képest ezúttal egy sokkal bonyolultabb társasjátékot kaptunk. Most a Tiltott Sivatagból kell kijutnunk, miközben az folyton változik és próbál magába temetni. De nem elég a folyton változó területtel megküzdeni, menekülni kell a tűző nap elől és fenntartani a vízkészletet, miközben a vihar egyre erősödik.

De hogyan is működik a játék?

Sivatag kialakítása - a játék előkészületei:

  1. Lapkák tanulmányozása: A túléléshez elengedhetetlen ismerni a terepet, amelyen mozogni fogtok. Figyeljétek meg alaposan, hogy mi hol helyezkedik el, ez lehet a győzelem kulcsa! Például hiába van 3 db víz lapka, ebből csak kettő oázis, egy pedig csak délibáb. Ugyanígy érdemes szem előtt tartani az alagutakat is, hiszen egy akcióért cserébe ezek között mozoghatsz, és még a naptól is védve vagy.
  2. Sivatag létrehozása: Következő lépésként a lapkákat a sivatag oldalára fordítva kell összekevernetek és kialakítani az 5x5-ös területet, a közepén egy üres hellyel. Az üres hely jelöli majd a “vihart”, amely folyton körbe mozog a pályán. Fontos, hogy a lapkákon lévő iránytűk egy irányba álljanak. Későbbiekben viharkártya fordítása során fog számítani majd, hogy merre fog mozdulni a vihar. Ehhez majd segítségetekre lesz az iránytű. Ha sivataglapka “kiásása” után a lapkán találtok fogaskereket, akkor ennek megfelelően húzzatok fel egy Felszerelés lapot, ezáltal értékes felszerelésekhez jutva. Ezek az eszközök segíthetnek kiszáradás nélkül átvészelni a Tűző napot, vagy megjósolni előre az időjárást.
  3. Homokjelzők elhelyezése: A lapkák lehelyezése után, a sivatag lapkákra helyezzetek 8 db homokjelölőt a világos oldalával felfelé! A maradékot pedig helyezzétek kéz közelbe, hiszen minden viharmozgásnál le kell raknotok egyet-egyet a mozgó sivataglapkákra! Arra pedig figyeljetek, hogy ne fogyjon el, mert akkor vége a játéknak!
  4. Az Éghajó alkatrészei: A dobozban található egy szétszedhető hajó, a darabjait tegyétek a sivatag mellé! Ezeket a darabokat kell majd a játék során megtalálnotok. A hajó darabjait két sivataglapka fogja kijelölni és egy akcióért cserébe onnan kell felvenni.
  5. A vihar erősségének beállítása: A játékban található egy kétoldalas viharerősség jelző. Ezen tudjátok (a játékos számnak megfelelően) jelölni, hogy milyen szintről indultok. Ezen a mércén láthatjátok, hogy a körötök végén hány darab viharkártyát kell felhúznotok. Erre érdemes figyelni, hiszen ha a mércén eléritek a halálfejet, akkor vége a játéknak.
  6. Kártyák szétválogatása: A játékban három fajta paklival találkozhattok (vihar-, felszerelés, és kalandorkártyák). A kalandorkártyák kivételével, a paklikat külön-külön megkeverve tegyétek a játéktér mellé! De mégis mire jók ezek a lapok?
  • Viharkártyák (piros hátlap): A viharkártya felhúzására minden játékos körének a végén kerül sor. Ezek a kártyák mutatják meg, hogy a viharnak milyen irányba kell mozognia. Ha nem mozog semerre, akkor örüljetek a szélcsendnek, átmenetileg megúsztátok! Azokra a területekre, amelyek mozogtak, tegyetek egy-egy homokjelölőt! Érdemes minél hamarabb letakarítani a homokjelölőket a lapkákról, mivel, ha alattad halmozódnak fel, nem tudsz ellépni az adott lapkáról, és a körödben ezért az akcióidat fel kell használnod azok letakarítására. Megtalálható a lapok között még az Erősödő vihar kártya, amely felfordításánál fentebb kell tolnotok a skálán a jelölőt, egyre közelítve az elkerülhetetlennek tűnő bukáshoz.. Továbbá a pakliban található még néhány Tűző Nap kártya, ha ezt fordítjátok fel, minden játékos veszít egy egységet a víztartalékaiból. Ezért érdemes a körötök végén alagútban végezni, vagy aktiválni (már ha van) a napernyőtöket. Itt fontos, hogy az iránytűk iránya megegyezzen és egy irányba mutassanak, hiszen a kártya felfordítása után a lapon található nyíl irányába kell mozgatnod a sivatag lapkákat. Ha elfogyna a viharpakli, akkor keverjétek újra a dobópaklit és folytatódhat is a játék!
  • Felszerelés pakli: Ezek a lapok különleges és a játék során értékes felszereléseket rejtenek, mint a Napernyő, amely a kijátszó játékost (és a vele egy lapon álló játékosokat) védi a következő köréig a Tűző naptól. Minden egyes kiásott, és fogaskerék ikonnal ellátott lap után egy db lap jár, annak a személynek, aki kiásta. Viszont az egy lapon álló kalandorok bármikor megoszthatják a felszerelésüket és a vizüket.
  • Kalandor pakli: A játék elején véletlenszerűen osszatok mindenkinek egy-egy kalandorkártyát, ezek különleges képességeket jelölnek és ezeken a kártyákon tudjátok majd jelölni a saját víz szinteteket. 
    • Régész - Ő egyszerre két homokjelölőt is eltakaríthat egy mezőről. A régész kalandor segítségével gyorsabban tudjátok letakarítani a lapokról a ráhalmozódott homokkártyákat.
    • Hegymászó - A hegymászó léphet blokkolt mezőre (azok a mezők, amelyen a homokkártya az x-sötétebb oldalával van felfele), ráadásul magával is vihet egy másik, vele egy lapkán álló kalandort. Ez az előrehaladás érdekében hatalmas segítség, hiszen így gyorsabban haladhattok. A hegymászóval egy lapon álló lapon álló kalandorok vele együtt elhagyhatják a blokkolt, több homoklapkával rendelkező területeket is. Így könnyebben haladhattok, hiszen aki alatt halmozódik a homoklapka, annak elsősorban az akcióit a homok eltávolítására kell fordítani.
    • Felfedező - Mozoghat és takaríthat átlósan is, és a homokfúvót is használhatja átlósan. A felfedező ezáltal gyorsabban mozoghat, takaríthat így nektek is könnyebb lesz haladni.
    • Meteorológus - A meteorológus feladata az előrehaladás érdekében fontos lehet, hiszen ő akciókért cserébe kevesebb viharkártyát húzhat a köre végén. Ha ezzel nem szeretne élni, egy akcióért cserébe átnézheti a viharpakli tetején lévő lapokat (a viharerősségnek megfelelő mennyiségűt) és egyet a pakli aljára tehet. Ez segítség abban, hogy egy időre elkerüljétek az Erősödő vihar kártyákat és a Tűző napot.
    • Navigátor - A navigátor egy akcióért cserébe mozgathat egy másik játékost három mező távolságba. Ez a kalandor is a mozgásotokat segíti elő, ezáltal könnyebben tudtok haladni.
    • Vízhordó - A túléléshez az egyik kulcsfontosságú elem a víz. A kiásás után csak a vízhordozó tud magához venni 2 egység vizet, és a szomszédos mezőn álló kalandorral bármikor megoszthatja a vizet.

A kalandorkártyák véletlenszerű elosztása miatt a játék teljesen kiszámíthatatlan. Lehet pont olyan kalandorokkal játszotok, akik által könnyen megnyeritek a játék, viszont van, hogy nem lesz szerencsétek és a győzelemért minden lehetőséget ki kell használnotok.

 

A játékban az akciók biztosítják az előrehaladást. A saját körödben 4 akciót hajthatsz végre ( mozgás, homok eltakarítása, ásás, alkatrész felvétele), melynek a sorrendjét te döntöd el. Fontos, hogy ha van rá lehetőséged, akkor próbáld meg fedett helyen végezni, hiszen nem tudhatjátok, mikor húztok egy Tűző nap lapot.

  • Mozgás: 1 mozgás=1 akció. Mozogni csak felfelé, lefelé, jobbra vagy balra tudsz. Nem tudsz olyan lapra lépni, amelyik blokkolt (a homoklapka a sötétebb oldalára van fordítva, vagy több homoklapka fedi a sivataglapkát). 1 akcióért cserébe mozoghatsz nem blokkolt alagutak között is. Érdemes együtt mozognotok, mivel ha mindenki elindul az összes lehetséges irányba, akkor később nem tudok egymáson segíteni.
  • Homok eltakarítása: 1 homok eltakarítása=1 akció. Saját vagy szomszédos lapkáról eltávolíthatsz egy sivataglapkát. Ha alattad kettőnél több homokjelölő van, muszáj vagy azt eltakarítani.
  • Ásás: 1 ásás=1 akció. Ha olyan lapkán állsz, amely a sivatag oldalával van felfelé (és homokjelölő sincs rajta) azt kiáshatod. Ha fogaskereket találsz rajta, akkor húzz fel egy felszerelés lapkát és azt használd fel, amikor a legalkalmasabbnak vélitek. Beszéljétek meg a lépéseket, hogy melyik lapokat érdemes kiásnotok. A veled egy lapkán álló kalandornak bármikor átadhatod a felszerelésed bármelyik darabját, így még inkább kihasználva azokat.
  • Alkatrész felvétele: 1 alkatrész felvétele=1 akció. Ha olyan lapkán állsz, amely nincs blokkolva, és már ki van ásva, akkor vedd fel róla az alkatrészt és vedd magadhoz! Ha még nincs kiásva a mező, akkor azt előbb ki kell ásni, utána veheted fel az alkatrészt. Nem kell egy személynél lennie az összes alkatrésznek, de ahhoz, hogy összeszereljétek az éghajót, minden a kalandornak a Felszállóhelyre kell mennie.

Ha egy lapon álltok, akkor átadhatjátok egymásnak a felszereléseteket, vagy adhattok egymásnak vizet. Ez utóbbinál aki adja, annak a vízszintje csökken eggyel, a másiké pedig nő. Érdemes minél jobban taktikázni és megbeszélni a lépéseiteket, a kalandor képességeket pedig minél jobban kihasználni.


Honnan tudjuk az alkatrészek helyét?

Beszéltünk már az akciólehetőségekről, és hogyan kell előkészíteni a pályát, de nem került elő, hogy hogyan határozzuk meg az alkatrészek helyét - hiszen ezek nincsenek fixen a játéktéren, hanem a játék közben kerülnek elő.

A kiásott sivataglapkák hátulján a városok határozzák majd meg a különböző alkatrészek helyét (minden alkatrészhez tartozik 2-2 lapka, aminek a sarkában látható az alkatrész képe, és egy nyíl, ami az alkatrész helyére mutat). Egy-egy alkatrészt két lap határoz meg, az egyik a függőleges irányt, míg a másik a vízszinteset. A két irány keresztmetszeténél lévő lapra kell az alkatrészt helyezni, ha pedig a keresztmetszet a vihar helyére mutat, akkor majd az oda tolódó lapra kell ráraknotok. Hiába tudjátok, hogy hol lesz az alkatrész helye, muszáj kiásnotok hozzá mind a két lapot! Ezért érdemes minél hamarabb kiásni a lapokat, de ez sokszor nem rajtatok múlik, hiszen a sivatag folyton változik.


Irány a győzelem:

Ha pedig összeszedtétek az összes alkatrészt, irány a Felszállóhely! Itt tudjátok összerakni az éghajót és innen hagyhatjátok el a sivatagot. Szóval ez az egyetlen egy módja a győzelemnek, és ez lesz a játékosok célja is.

Kudarc:

Bár győzni csak egyféleképpen lehet, a vesztésre három mód is van:

  1. Szomjúság - minden egyes felfordított Tűző nap lapnál eggyel csökken az ivóvíz készletetek (kivéve az árnyékban lévő játékosoknak). Ha egy játékos is eléri a halálfejet, akkor közösen veszítettetek.
  2. Eltemetve - ha elfogy az összes homokjelölő, akkor betemetett titeket a sivatag, és veszítettetek.
  3. Elsöpör a vihar - ha a viharerrősség-jelzőn eléritek a halálfejet, szintén veszítettetek. Így érdemes ezeket mindig szinten tartanotok és lehetőségek szerint megelőzni ezeket.

Gondolatok a játékról:

Ha kooperatív játékra vágytok, amely mégis változó és sosem ugyanaz, akkor ajánlom A Tiltott Sivatagot. Első játék során garantált a kudarc, sok mindent kell észben tartani és sok mindenre kell figyelni. Nekünk 2 körbe telt, mire mindent megjegyeztünk, de az azutáni győzelem is főként a lapok leosztásán, a sivatag “kegyességén” múlt, mint sem a saját stratégiánkon.

Engem teljesen elvarázsolt a játék, és bár mi elsősorban nem ilyen típusú, kooperatív, játékokkal szoktunk játszani, de sikerült összefogni és legyőzni a sivatagot. A vihar miatt folyamatosan változatos a terep és mindig ott az izgalom, hogy melyik játékos köre után húzunk Erősödő vihar kártyát, vagy Tűző napot. Mivel a sivataglapkák minden leosztásnál változnak, így lehetetlen előre kiszámítani a győzelmet. Fontos az együttműködés, a taktikázás és reménykedjetek a szerencsében! Ha pedig igazán profinak érzitek magatokat, akkor ideje nehezíteni! Toljátok feljebb a viharerősség-jelzőn a mércét és kezdjetek Elit vagy Legendás szinten!

Ti vajon kijuttok élve A Tiltott sivatagból, vagy leletekké váltok?

blog comments powered by Disqus