A sütik szeretnek a kedvedben járni: igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a böngészésedet. A gombra kattintva elfogadhatod a használatukat, a feliratra kattintva pedig beállíthatod, hogy milyen sütiket szeretnél engedélyezni.

Termékek Menü
0
INGYEN SZÁLLÍTÁS 12e FT FELETT!
Itt jársz: > >

Reflexshop 2018-as társasjáték bejelentések - 3. /két felvonásban/

Mindig nagy nálunk az izgalom, amikor új társasról rántjuk le a leplet, és még nagyobb, ha egy bejelentésünkkel tényleg minden korosztálynak tudunk valami izgalmasat bemutatni! Ebben a bejegyzésben két csokorra szedve mutatjuk be az idei újdonságainkat: az elsőben korosztályokra szedve mutatunk be hat családi játékot, míg a második blokkban megmutatjuk, hogy is készülünk az utazásokkal teli nyárra

 

I. FELVONÁS

 


Outfoxed

Gamewright Outfoxed társasjáték
 

Kategória

Gyerek

Játékosszám

2-4

Játékidő

15 perc

Mechanikák

Kooperáció, Memória, Kockadobás

A legkisebbek számára az Outfoxed-ot hozzuk el, ami idén gyermekjáték kategóriában elnyerte az as d'Or-t, vagyis a Francia Év játéka díjat! Ebben a kooperatív nyomozásban az évszázad bűntényét kell leleplezni. Vajon melyik róka tört be a tyúkólba? Túl sok a gyanúsított, a tanúk csak egy-két részletet figyeltek meg. De kell lennie valami nyomnak, elrejtve a farmon... Készen állsz a nyomozásra?

A játékosok két dolgot szeretnének gyűjteni: nyomokat és gyanúsítottakat. Az előbbiek gyakorlatilag tulajdonságok: vajon az elkövető viselt kalapot vagy szemüveget, esetleg volt nála sétapálca? A gyanúsítottak a rókák sora, ezt a "listát" folyamatosan szűkíthetjük a nyomok alapján.

társasjáték 

Az adott kör elején az aktív játékosnak döntenie kell, hogy mit szeretne csinálni: nyomokat vadászna, vagy új gyanúsítottat hajtana fel? Bárhogy is dönt, be kell azt jelentenie, majd legfeljebb háromszor dobhat a három dobókockával. Ha végül mind a három dobott érték megfelel a választott akciónak, akkor végrehajthatja azt: felfordíthat két gyanúsított-kártyát, vagy odasétálhat egy nyomhoz. Ha viszont akár egy kocka is mást mutat, mint a többi, akkor a játék állását jelölő rókafigura lép előre, közelebb hozva a játék végét.

A cél kikövetkeztetni az elkövető kilétét, még mielőtt a róka elszökne! Vajon ti el tudjátok kapni a tettest, vagy meglóg előletek?

 


Match Madness

FoxMind Match Madness társasjáték
 

Kategória

Party

Játékosszám

1-4

Játékidő

10-20 perc

Mechanikák

Mintafelismerés

A nagyobbacskák számára ajánljuk a Match Madness mintafelismerő gyorsasági játékot, aminek olyan gyorsan lezajlik egy fordulója, hogy attól már csak a szabályainak elmondása igényel kevesebb időt. 

Ebben a játékban mindenki öt különböző építőelemet vesz magához, amelyeknek mind a négy oldalát más-más minták díszítik. Ezután fel kell csapni egy kártyát, és indulhat is a versenyfutás az idővel - és persze a többi játékossal!  A kártyákon egy, az öt elem megfelelő lehelyezésével kialakítható mintázat található, amelyik játékos először kirakja a mintát, elnyeri a kártyát.

match madness 

A kártyák öt nehézségi szintbe tartoznak, egy játékban minden nehézségi szint közül három-három kártyát kell megoldani. A legtöbb kártyát elsőként teljesítő játékos lesz a győztes.

Vannak, akik nem feltétlenül rajonganak a gyorsasági játékokért. Tapasztalatunk, hogy a Match Madness játékkal a néhol logikai, néhol helyzet- és képelemző jellege miatt még ők is jól szoktak szórakozni, mert bár versenyjátékról van szó, a hangsúlyt a játékmenet kialakításakor mégsem a "kapkodásra" helyezték.

 


Ice Cool 2

Ice Cool 2 társasjáték
 

Kategória

Gyerek

Játékosszám

2-4

Játékidő

15 perc

Mechanikák

Kooperáció, Memória, Kockadobás

Az Ice cool 2 egy önmagában is játszható bővítmény. Önmagában újdonságot pontkártyáiban hoz, mert az eredetivel ellentétben itt nem minden második egypontos kártya után jöhetsz még egyszer, hanem ezekre különböző kihívásokat tettek az alkotók. Olyanokat, mint a fal felett átugratás, vagy ajtón mandinerből átmenni, stb. Ha ezt teljesíted, akkor lehet plusz egy köröd.

De a játékra elsődlegesen nem különálló jelenségként, hanem kiegészítésként kell tekinteni... és úgy egy egész új világot nyit meg előttünk: a kétszer annyi pályaelem, és így a moduláris lehetőségek miatt hatalmas folyosó-labirintusok között csúszkálhattok kedvetekre, ráadásul a plusz négy játékos szín segítségével akár már nyolcan is körbeállhatjátok a táblát!

Te voltál eddig a legjobb a kisiskolában? Mutasd, hogy szerepelsz a nagyok versenyében! 


Flamme Rouge

Lautapelit Flamme Rouge társasjáték

Kategória

Családi

Játékosszám

2-4

Játékidő

30-45 perc

Mechanikák

Moduláris tábla, Kártyagazdálkodás, Egyidejű akcióválasztás

Harmadik játékunkkal az egész családot szeretnénk visszarepíteni a versenykerékpározás hőskorába! A Flamme Rouge egy alacsony szerencsefaktorú versenyjáték, ami garantáltan izgalmas döntések elé fog állítani minden játékost, legyenek bár aktuális sereghajtók, vagy a boly élén küzdő versengő bajnokok.

Minden játékos két figurát írányít: egy Rouleurt, aki egy középerős teljesítményű kitartó versenyző, valamint egy Sprinteurt, aki villámgyors kitöréseivel tudja megváltoztatni a futam állását. Minden biciklistához tartozik egy külön pakli, amiben a figura egyedi mozgási lehetőségei találhatóak. A játékot az nyeri, aki elsőként szakítja át valamelyik bábujával a célszalagot.

flamme rouge

Minden kör három nagy fázisból áll, az elsőben a játékosok megtervezik, meddig szeretnének előrébb gurulni: a Rouleur és a Sprinteur pakliból 4 lapot kell felhúzni külön-külön, az ezek közül kiválasztott lap fogja megmutatni, mennyit léphet az adott versenyző. A megmaradt három lap visszakerül a pakli aljára, tehát később felhasználható lesz! A második fázisban le kell lépni a kiválasztott lapokon látható értéket - ekkor derül ki, vajon jól számoltunk-e? A felhasznált lap kikerül a játékból, nem árt tehát előre gondolkodni! Ha a játékosok ügyesen helyezkedtek versenyzőikkel, a harmadik fázisban versenyzőik kihasználhatják a szélárnyékot, azaz ha egy adott figura és az előtte haladó között pontosan egy üres mező van, eggyel előrébb léphet. Az a figura, aki előtt nem áll senki, hamar elfárad, hiszen nem nyújtanak számára szélárnyékot a többiek - ezt a kifáradást egy 2-es értékű kártya is jelzi, mely a húzópakliba kerülve rontja a gyors haladás esélyét.

A Flamme Rouge könnyen megtanulható játék, ami garantáltan a kerékpárversenyek izgalmát varázsolja majd az asztalodra!

 


The Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years

The Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years társasjáték

Kategória

Családi

Játékosszám

2-4

Játékidő

20 perc

Mechanikák

Szettkollekció

Idén a IELLO-tól az első játékunk, nem mellesleg a világ egyik leghosszabb című társasjátéka: a Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years.

Mikor megpillantottuk gyönyörű csomagolását a Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years-nek és elolvastuk impozáns nevét egyből éreztük, hogy idén üresnek tűnnének a polcaink, ha nem egy Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years-el díszítenénk!

Hogy miért ragadott ennyire magával a Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years? Egyrészről, a Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years képi világa - még úgy is hogy csak pár paravánt, kártyát, és egy húzózsákot tartalmaz - ízléses ötszínű műanyag virágocskáival, és elegáns tradicionális illusztrációival eleve gyönyörű látványt nyújt az asztalon, de a Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years játékmenete meg egyszerűen elegáns és körről-körre egyre izgalmasabb.

A Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years alapvetően egy szerencsealapú játék, ahol a zsákból húzva gyűjthetjük a különböző színű virágokat, de két megkötés igencsak vissza fog tartani minket: egyrészről, ha a virágokból mind az öt színt, vagy bármelyik színből hármat kihúztunk egy kör alatt, a mágikus fa megbüntet kapzsiságunkért (tudjátok, az a legendás cseresznye fa, amelyik csak tíz évente virágzik!).

Ha túl kapzsik voltunk, az összes megszerzett virág közül csak kettő különböző színűt tarthatunk meg. Ha viszont nem sértettük meg a fát mohóságunkkal, akkor mindegyik a miénk marad. A Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years-ben két helyen is gyűjtjük a virágokat: a paravánok előtt és mögött. Ami a játék folyamán takarásba került, azzal a játék végén egy többségi versenyben indulhatunk a pontokért, ami viszont a paraván előtt maradt, színenként külön darabszám alapján kerül pontozásra. És bár talán ez lesz a legmeglepőbb, de a Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years végén a pontverseny győztese nyeri a játékot!

Ha egy szabályaiban egyszerű, és mégis meglepően ravasz és taktikus szerencsealapú játékot keresel, a Legend of the Cherry Tree that blossoms every ten years-ben nem fogsz csalódni!

>


The Chameleon

The Chameleon társasjáték

Kategória

Party

Játékosszám

3-8

Játékidő

10 perc

Mechanikák

Kooperáció

Angliában az év party társasjátékának választották 2017-ben, és idén már magyarul is a polcokra kerül az elsődlegesen felnőtt játékosok számára izgalmas asszociációs és dedukciós játék!

Miután túljutunk az optikai csalódással díszített borító csodálatán, körülbelül fél perc alatt elő is készíthető a játék. A kezdőjátékos kiválasztása után csak egy témakör lapot kell kirakni és kiosztani a szerepkártyákat, és ha megvolt a két dobókockával való dobás is, kezdődhet a játék!

A játék kétfajta szerepkártyát tartalmaz, az egyik fajtán a kódtábla található. Ennek, valamint a két dobott értéknek a segítségével kell meghatározni a témakör lapról, hogy mi is lesz az aktuális feladvány. A másik fajta szerepkártyán csak egy rövid üzenetet található: Te vagy a Kaméleon! De vajon kinek jutott ez a kártya?

chameleon

Az első játékostól kezdve körsorrendben minden játékosnak, köztük a kaméleonnak is, mondania kell egy szót, amiből a célra lehet asszociálni, majd a játék legbékésebb pillanata következik: a vádaskodás! Néhány perces adok-kapok után a szavazás jön: a kiszavazott játékos felfedi a szerepkártyáját. Ha egy kódtáblás játékos kiejtésére szavazott a csapat nagyobb része, a kaméleon nyert! Ha a kaméleonra szavaztak, még van egy utolsó esélye: meg tudja-e tippelni, hogy mi is volt a célszó?

A nem-kaméleon játékosok ezért igyekeznek annyira távoli asszociációval élni, ami a lehető legkevésbé segíti a kaméleont, de annyira azért érthető az utalás, hogy lehetőleg ne őt szavazzák ki a játékosok.

Szerinted te ki tudod szúrni a simlis játékosokat? Esetleg be tudnál olvadni a többiek közé, mint egy igazi kaméleon? Próbáld ki!

 


Most hogy már megmutattuk, hogy a Kalaxokat milyen szép nagy dobozokkal hízlalhatjátok, engedjetek meg pár ötletet a hátizsákotokba a közelgő nyári utazásokhoz!

 

II. FELVONÁS

 


Bandido

Bandido társasjáték

Kategória

Kártyajáték

Játékosszám

1-4

Játékidő

10-15 perc

Mechanikák

Kooperáció, Útvonal-építés

Méltatlanul kevés farzsebben elférő kooperatív játékkal találkozhatunk, és olyan, ami akár egy kisebb (5-6 éves) gyerekkel is ugyan olyan élvezetes gyakorlatilag nincs is. Ezt a hiányt pótolandó hozzuk el Nektek a Bandidot!

Bandido a mindenre elszánt bandita ki akar szökni a cellájából. Elkezdte kiásni magát, és ráadásul nem is csak egy alagút indul a cellájából… Vajon merre mehetett? Egy megoldás maradt: le kell zárni minden kijáratot!

bandido

A játékosok kezében különböző formájú és elágazású útvonalkártyák vannak. A cél, hogy a játékosok kártyáik felfedése nélkül úgy játsszák ki az útvonal-kártyákat, hogy mindegyik alagútnak legyen valamilyen lezárása, még mielőtt kifutnának az időből (tehát elfogyna a húzópakli).

A kártyák között vannak konkrétan az utak végét jelölő kártyák, de a legtöbb esetben érdemes lehet egymásba vezetni a kiinduló útvonalakat.

Aranyos grafikájú, könnyen átlátható megjelenésével, egyszerű játékszabályaival, és a doboz méretéhez képest igencsak impozáns asztalfedésével a Bandido egy tökéletes első „komoly” kártyajátéka lehet bármelyik ifjú társasosnak.

 


Szédült Szafari & Hősember

Cheatwell Games Szédült Szafari és Hősember társasjátékok

Kategória

Party

Játékosszám

2-5

Játékidő

10-15 perc

Mechanikák

Mintafelismerés

Két játékkal, a Szédült Szafarival, és a Hősemberrel gazdagítottuk a klasszikus „egyszabályos” gyorsasági és megfigyelés alapú játékok kínálatát.

Az előbbiben állatok egész sora közül kell rájönnünk, hogy éppen melyik is kóborolt el. Különlegessége, hogy a kártyák egyik oldalán a könnyített 7 állatos junior verzió, a másikon pedig a tizenegy mintás, meglepően nagy kihívást nyújtó családi verzió kapott helyet.

A Hősemberben igazi prehisztorikus megnevezések használatával kell megszabadulnunk kétoldalú, mindkét oldalán más mintázatú kártyáinktól. Minden kártyán négy különböző rajz található, négyféle háttérrel. A feladat, hogy a lent lévő kártyán megnevezett ábrát, például AUU-t (gy.k.: Tűz) ugyanolyan háttérszínnel megtaláljuk saját kártyáink valamelyikén - ekkor játszhatjuk ki, és mondhatunk egy másik ábrát, például BABU (gy.k: Nő), ez lesz a következő megtalálandó cél.

Mindkét játék jól záródó, szívós fémdobozban érkezik, így tökéletes kelléke lehet bármelyik bőröndnek és túrazsáknak, utazzunk bár gyerekekkel, vagy gyermeklelkű felnőttekkel.

szédült szafari
hősember

Happy Salmon

Happy Salmon társasjátékok

Kategória

Party

Játékosszám

3-6

Játékidő

2-5 perc

Mechanikák

Egyidejű akcióválasztás

Végül, bár egyáltalán nem utolsó sorban büszkén jelenthetjük be, hogy a társasjátékvilág egyik legadrenalindúsabb játéka, a Happy Salmon is a Reflexshop gondozásában érkezik a hazai boltok polcaira.

Nehéz írásban összefoglalni a játékot úgy, hogy ne tűnjön bonyolultabbnak, mint amilyen.

Minden játékos magához vesz egy tizenkét lapos paklit, amelyekben négy-négy mozdulat szerepel, paklinként háromszor. A négy mozdulat a következő: Pacsizás, „bro öklös”, helycsere, és természetesen a Boldog Lazac!

Mindenki úgy tartja a kezében a pakliját, hogy csak a legfelső lapot lássa, és ezzel készen is van a játék előkészítése. Háromra elkezdődik a valósidejű játék, ahol mindenki felolvassa (vagy mutogatással jelzi), mi van a paklija elején. Ha más is pont azt olvasta fel, végrehajtjátok a mozdulatot, és mindketten eldobjátok azt a kártyát. Ha senki más nem olvasott fel ilyen típusú kártyát, akkor az a pakli hátuljára kerül, és jön a következő kártya.

Aki először megszabadul minden lapjától, megnyeri a játékot!

Maximum 5 perces tömény adrenalinnal teli garantált szórakozás mind a fiatal, energiától túlcsorduló korosztály, mind a nyári „csak egy kósza sört” fogyasztó lelkes játékosok számára.