A sütik szeretnek a kedvedben járni: igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a böngészésedet. A gombra kattintva elfogadhatod a használatukat, a feliratra kattintva pedig beállíthatod, hogy milyen sütiket szeretnél engedélyezni.

Ügyfélszolgálat:

+36 30 499 0807

H-P: 9:00-17:00

INGYEN SZÁLLÍTÁS 16e FT FELETT!
Itt jársz: » »

Játékok, amikre régóta vársz, és játékok, amikre nem tudtad, hogy vársz!

 

Pár hónapja egy nagy bejelentő posztban megmutattuk, hogy mit hozunk el Nektek magyar köntösben, és kár leplezni - Veletek együtt mi is tűkön ülve vártuk őket! Most pedig a hosszú várakozás után végre hamarosan megérkezik az első szállítmány, benne várva-várt újdonságokkal! Íme hát: A Nyugati Királyság Építőmesterei, a Bohókák, a Sushi Go Party! és A Zsákmány!


A Nyugati Királyság Építőmesterei

 

Játékosszám

1-5

Játékidő

60-80 perc

Kor

12+

Mensa Select 2019 NYERTES

 

A Nyugati Királyság trilógia (amelynek első tagja most beérkezett építőmesterek, második az idén magyarul is megjelenő lovagok) a frank birodalom különböző küzdelmes időszakain vezeti végig a játékosokat. A Nyugati Királyság Építőmesterei a nyersanyagok megszerzésére és a különböző épületek és a katedrális felhúzására koncentrál - természetesen az, hogy ezt becsületes úton kívánod elérni, vagy néha meglátogatod a feketepiacot, csak rajtad múlik!

A tavaly megjelent stratégiai (azon belül is szakszóval élve munkáslehelyezős) társasjáték egyedi működésének, játékmenetének és kidolgozott grafikáinak köszönhetően elsöprő sikert aratott - 2019-ben pedig elnyerte a neves Mensa Select díjat is!

Nem volt könnyű az építészek dolga a IX. századi Frank Birodalomban sem. A királyt lenyűgözni csak azoknak lehet esélye, akik ügyesen egyensúlyban tudják tartani az olcsóbb építkezéshez néha óhatatlanul szükséges "fű alatti" beszerzéseket és a becsületesen kitermelt nyersanyagok arányát.

Először is, szerezd be a kezedben lévő épületekhez szükséges nyersanyagokat - ezt akár a feketepiacról is megteheted, de sajnos jó megítélésed meg fogja sínyleni, ha így teszel! A felbérelt szakemberek és a begyűjtött nyersanyagok segítségével nekiláthatsz a kezedben lévő épületeknek, de a jutalomkártyák reményében besegíthetsz a katedrális közös építésébe is. A lényeg, hogy te gyűjtsd össze legtöbb pontot a játék végére!

A munkáslehelyezős játékok között különlegesnek számít, ha a játékosok munkásaikat nem gyűjtik vissza automatikusan a fordulók végén. A Nyugati Királyság Építőmestereiben az építkezés akcióhoz használt munkások egyáltalán nem kerülhetnek vissza a játékosok táblájára, így az építkezések megkezdésének időzítése létfontosságú - hiszen minél több munkás van ezen a helyszínen, annál nehezebbé válik a többi épülethez szükséges nyersanyag összegyűjtése, hiszen kevesebb munkás áll rendelkezésünkre hozzá.

Nem csak az építkezések időzítését, de a többi helyszínen lévő munkás visszaszerzését is jól meg kell szervezni. Küldj munkásokat a Városházára, és némi pénzért cserébe valamelyik helyszínről visszagyűjtheted embereidet! Vagy fogságba ejtheted más játékosok munkásait, hogy egy későbbi körben börtönbe küldd őket, és begyűjtsd értük a jutalmat! Ugyanígy, a más játékosok fogságában (tábláján) "ragadt" embereidet plusz akcióba kerül kiszabadítani, így nem árt embereid létszámát folyamatosan számon tartanod.

Az előrehaladás és a végső cél érdekében néha áldozatokat kell majd hoznod - de vajon még időben vissza tudod szerezni becsületedet?

 

 


Bohókák

 

 

Játékosszám

2-6

Játékidő

20 perc

Kor

5+

 

Apró test és széles mosoly: a bohókák irgalmatlanul cuki külsejükön túl sokminden másban is egyedülállóak. Szenvedélyesen űzik mind a hobbijukat, mind a hivatásukat, és érdekességük, hogy mindegyiküknek legfeljebb 3 hajszál borítja a kobakját. Gyűjts össze minél többet közülük! A Bohókákban a feladatod, hogy a lehető legtöbb kártyát gyűjtsd be úgy, hogy egy ugyanolyan kártyával lezársz egy egyenest, mint amilyennel az kezdődik. Eszméletlenül egyszerű, hihetetlenül kedves grafikájú, díjnyertes társasjáték, amit megnyerni annál nehezebb!

A Bohókákat kifejezetten gyerekeknek tervezték, akár első társasjátékként is remekül megállja a helyét - a kártyákon nincs írás, sem számok, csak az ugyanolyan képeket kell felismerni, illetve a kártyákon lévő pontok száma lehet még segítség a játék során (ugyanis ez mutatja, hogy hány darab van abból a fajta kártyából a teljes pakliban). A játékosok egymást felváltva raknak le egy-egy lapot a kezükből úgy, hogy az szomszédos legyen egy másik, már lerakott lappal. Ha így egy egyenes első és utolsó kártyája megegyezik, akkor a játékos begyűjtheti az egyenes összes kártyáját. Egyszerű, könnyen tanulható, hihetetlenül cuki játék!

 

 


Sushi Go Party!

 

 

Játékosszám

2-8

Játékidő

20 perc

Kor

8+

 

Tofut ennél, megkívántad a miso levest, vagy innál egy finom teát? Esetleg a klasszikus fogásokhoz ragaszkodsz? Minden étel másképp ér pontot, de minden körben csak egyet választhatsz - a többit tovább kell adnod a szomszédnak. A Sushi Go Party! változatában saját ízlésednek megfelelően állíthatod össze a menüt, így jól gondold meg, mit veszel le a futószalagról!

Az eredeti Sushi Go Party! "örökölte" az eredeti Sushi Go! játékmenetét, de rengeteg új fogással egészítette ki, így végeredményül egy hatalmas pakknyi partyhangulatot kaptunk.

Csak a méretarány kedvéért:

A Sushi Go Party!-ban 23 különböző fogásból állíthatod össze a saját menüdet, azaz azt, hogy mivel van kedved játszani aktuálisan. Minden fogás máshogyan ér pontot, van, ahol minél többet kell gyűjteni, van, ami extra akciót engedélyez, van, amelyiket különböző kombinációkban kell begyűjteni. Egyetlen dolgot kell figyelembe venned a menüd összeállításakor: legyen benne az összes nigiri, 1 tekercs, 3 előétel, 2 kiegészítő és 1 desszert.

A játékmenet a Sushi Go!-hoz megszokottan: rakj le egy kártyát a kezedből (ami megmarad neked = pontozható a kör végén), a többit pedig add tovább! És ez így megy tovább egészen addig, amíg az utolsó kézben lévő kártyádat le nem rakod. Ekkor következik a pontozás. Minden kártyára rá van írva, hogy hány pontot ér (pl.: a tempurából 2 kártya ér 5 pontot, stb. - lásd lentebb a képen).

Aki három kör alatt a legtöbb pontot gyűjti össze, az nyer! A Sushi Go Party! különlegessége még, hogy van benne egy játéktábla is, ami két célt szolgál: egyrészt a szélén lévő sávon nyilván tudjátok tartani a pontjaitokat a bábuitokkal; másrészt pedig a tábla közepére kerülnek az aktuális menü fogásai, így sosem felejted el, hogy mik vannak játékban. Összességében a Sushi Go Party! biztosan rengeteg játékot fog megérni újrajátszhatóságának köszönhetően (akár minden játékban lehet más a menü), de vigyázat, éhséget okoz! :)

 

 


 A Zsákmány

 

 

Játékosszám

2-8

Játékidő

20 perc

Kor

6+

Mensa Select 2005 NYERTES

 

Már sokadik napja tengődünk a vízen, de mindhiába - a beígért fenséges zsákmánynak se híre, se hamva. Ideje lesz visszafordulnunk... De várjunk csak! Mi az ott a távolban? Csak nem a királyság egyik kereskedelmi hajója? Arrrr, ez már valami, vitorlákat felhúzni! Csak nehogy egy másik csapat kalóz hamarabb lecsapjon ezekre a fenséges kincsekre!

Vitorlázz el a kalandok tengerére, ahol minden hullám mögött ármány leselkedik hajódra! A Zsákmány egy díjnyertes kártyajáték, ami már 1992 óta sok játékos kedvence - nem véletlen, hiszen a neves társasjáték tervező, Reiner Knizia munkája. 2005-ben még a híres Mensa Select díjat is elnyerte. Hiába, a jó játékélmény időtálló! :)

A játékosok a körükben több akció közül választhatnak, majd amikor végrehajtották akciójukat, a következő játékoson a sor. Kijátszhatnak maguk elé egy kereskedelmi hajót, kalózhajót játszhatnak ki valamelyik kereskedelmi hajóhoz, esetleg kalózkapitányokat játszhatnak ki. A játékosok a körük elején tudnak kereskedelmi hajót szerezni, ha a maguk elé lerakott hajót senki nem támadta meg, vagy ha valamelyik kereskedelmi hajónál nekik van a legnagyobb erejük (a kalózhajók különböző értékűek).
Amikor a pakli elfogy, és valamelyik játékosnak már egy lap sem maradt a kezében, a játék véget ér. A játékosok összeadják az elnyert kereskedelmi hajókon lévő aranyérmék számát, és kivonják belőle a kezükben maradt kereskedelmi hajókon lévő aranyérmék számát. A legtöbb aranyérmével rendelkező játékos a nyertes. Zsákmányolj, járj túl a többi kalóz eszén, és légy Te a tengerek legnagyobb kapitánya!

 

 


Képek: BoardGameGeek.com, saját